پنجشنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۸۸

دوشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۸۸

کامپیوترها و کاندیداها

احمدی نژاد:Z80
کروبی: یک ترمینال VT100 که از طریق یک مودم ۲۴۰۰ به چندتا مین فرم وصله
رضایی: ویندوز ۳.۱
موسوی: computing grid

چهارشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۸۸

اشک

بعضی وقتها دلت گریه می‌خواد. دنبال یک شونه می‌گردی که سرت رو بزاری روش و اشک بریزی. پیدا نمی‌کنی. یک دونه قرص ویتامین ب کمپلکس می‌خوری مشکل حل میشه.

جمعه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۸۸

یک چمدون کتاب

فرض کنید که آخر زمان شده و تمدن بشر قرار از روی زمین پاک بشه. شما و یک نفر دیگه انتخاب شدید تا برید و تمدن بشر رو از نو بسازید. به شما اجازه می‌دهند که یک چمدون کوچیک، از همونهایی که می‌تونید با خودتون ببرید تو هواپیما، کتاب بردارید. یک چیزی حدود مثلاً ده جلد کتاب. چه کتابهایی رو توی چمدون می‌گذارید؟

جمعه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۸۸

تست شخصیت

قبلاً یک سایت درست کرده بودم که تست شخصیت پنج مولفه‌ای توش بود. اون سایت در اصل مال درس و مشق و نمره دادن بود که هک شده بود تا بشه این تست شخصیت رو هم توش انجام داد. تجربهٔ جالبی بود. اما اشکالش این بود که چهارچوب نرم افزاری که استفاده کردیم زیادی سنگین و بود و محدودیتهایی داشت که نمی‌شد خیلی گسترشش داد. برای همین با کمک خواهرم نشستیم و از اول یک وبسایت دقیقا به همین منظور درست کردیم.

این وبسایت بر اساس تست پنج مولفه‌ای شخصیت طراحی شده. بعد از انجام تست، یک نتیجه توصیفی به شما میده، به اضافه سه نمودار. نمودار اول پنج مولفهٔ (برونگرایی، نظم، پذیرندگی، عصبیت، باز بودن به تجربه‌های جدید) رو نشون میده. نمودار دوم ۳۰ زیر مولفه شخصیت رو نشون میده که میشه مولفه‌هایی مثل عصبانیت، قدرت تصور، رفتار و دوستانه و .... نمودار آخر هم اگه تست رو چندبار انجام داده باشید، نتیجهٔ تست رو در زمانهای مختلف نشون میده.می‌تونید یک نمونه پروفایل رو اینجا ببینید.

تا همین‌جاش هم این وبسایت می‌تونه مفید باشه. اما اگر دوست داشته باشید، می‌تونید از موتور جستجوی سایت هم استفاده کنید تا آدمهای شبیه خودتون رو پیدا کنید. می‌تونید یک سری پارامتر مثل مکان و سن و تحصیلات بدید و نتیجه رو که بر حسب شباهت با شما مرتب شده بگیرید. البته برای اینکه بتونید پروفایل رو ببینید و پیغام بدید، باید شباهت شما با اون کاربر از یک حدی بیشتر باشه.

این وبسایت در مرحله ساخت و سازه. در نتیجه ممکنه پبکه، سرور خاموش باشه و از این اتفاقها. در نتیجه اگه مشکلی پیش اومد به خوبی خودتون ببخشید.

هنوز خیلی چیزها باید به این وبسایت اضافه بشه. خیلیهاش رو فکرش رو کردیم خیلیهاش رو هم نه. که شما قراره فکرش رو بکنید. اگه نظری داشتید، می‌تونید زیر همین مطلب کامنت بگذارید یا به آدرس ای میلی که بالای این سایت هست بفرستید.