یکشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۸۸

امید

جیک جیک می‌کنه، اما مامانش بدون هیچ حرکتی فقط نگاهش می‌کنه. بلندتر جیک جیک می‌کنه بازم مامانش فقط نگاه می‌کنه. جیک جیکش ضعیف و ضعیف‌تر میشه اما نگاه مامانش همونطوری می‌مونه. ساکت میشه. اما مامانش همونطور نگاهش می‌کنه. دوتا جیک خفیف می‌کنه، اما مامانش پلک نمی‌زنه. یک خورده میره عقب، مامانش میاد جلو، بالش رو می‌بره بالا، یک ضربه محکم می‌زنه، از آشیانه پرتش می‌کنه بیرون. داره می‌‌افته پایین، چشمهاش پر از اشکه و قطره‌های توی هوا سربالایی می‌رن. به مامانش نگاه می‌کنه و فریاد می‌زنه جیک! جیک! اما مامانش فقط نگاهش می‌کنه. جیک جیک، می‌شنوه، می‌بینه، اما فقط نگاه می‌کنه. نا امید میشه، جیک جیک فایده نداره، بالهاش رو بهم می‌زنه.... شپلق ...

پنجشنبه، مهر ۰۲، ۱۳۸۸

مقاله تقاله

معلوم شد که کامران دانشجو یک متقلبه. فکرش رو بکنید، چی می‌شد اگه فرماندهان و نظامیان و قضات و سربازان گمنام و مجلسیون و رهبر و غیره هم مجبور بودند مقاله در مجلات آی اس آی چاپ کند. کلی تفریح می‌کردیم.

یکشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۸

جمعه، شهریور ۲۰، ۱۳۸۸

نمونه‌ای از برخورد دیگران با مخالفان

در ۱۸ اسفند ۱۳۵۶، بریگادهای سرخ که یک گروه تندروی چپگرا بودند، آلدو مورو نخست وزیر ایتالیا را به گروگان گرفتند. بعد از ۵۴ روز گروگان گیری، ماریو مورِتی، یکی از بنیانگذاران بریگادهای سرخ با خالی کردن ده خشاب گلوله در بدن مورو او را کشت.
مورتی دستگیر می‌شود و در دادگاهی که احتمالاً با دادگاه‌های ما فرق دارد، به شش بار حبس ابد محکوم می‌شود. اما بعد از ۱۵ سال آزاد می‌گردد.

سه‌شنبه، شهریور ۱۰، ۱۳۸۸

مرز علوم طبیعی و انسانی کجاست؟

علوم انسانی جدید دقیقا از همان فلسفه‌ای پیروی می‌کند که علوم طبیعی پیروی می‌کنند. بر پایه تجربه و مشاهده استوار هستند، از ریاضیات به عنوان ابزاری برای تحلیل استفاده می‌کنند و در تعامل با علوم دیگر به خصوص علوم طبیعی هستند. آنقدر که بعضی وقتها مشکل می‌شود گفت که مرز بین علوم طبیعی و انسانی کجاست.
در شکل حوزه‌های مختلف علوم به صورت دایره و ارتباط میان آنها به صورت خط به نمایش در آمده، رویش کلیک کنید تا با جزئیات بیشتر ببینید که چطور همه چیز در هم تنیده.

هشدار: فایل خیلی بزرگ است.