سه‌شنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۸۷

فحاشی استاد حزب الهی به دانشجویان معترض به دیکتاتوری و هالهٔ نور

من این مطلب کاساندرا رو خوندم. به یوتیوب رفتم و دیدم که همون فیلم رو با عنوان «فحاشی استاد حزب الهی به دانشجویان معترض به دیکتاتوری» به اشتراک گذاشتند. من این بنده خدا رو می‌شناسم. استاد نازنینی است. منتهی همونطوری که کاساندرا گفته کمی شدیده! یکی از چیزهایی که بهش حساسه و عصبانیش می‌کنه بهانه آوردن ملت در درس نخوندن و سعیشون در تغییر نمره بعد از امتحانه که گویا کاری است که اون دانشجو می‌خواهد انجام بدهد. تا حدودی هم حق داره برای اینکه نسبتا انرژی زیادی سرکلاسهاش می‌گذاره و طبیعتاً توقعش هم از دانشجوهاش بالاست.

اما چیزی که برام جالبه نحوهٔ استفادهٔ ملت از این فیلم است. «فحاشی استاد حزب الهی به دانشجویان معترض به دیکتاتوری». برای بینندهٔ نا آشنا همه‌چیز جور در میاد. یک استاد چاق ریشوی عصبانی یک دانشجوی بدبخت رو عامل بیگانه معرفی می‌کنه. در حالیکه این بیننده‌ٔ نا آشنا نمی‌دونه که اینکه این بندهٔ خدا اقلیت مذهبی است! نکنه فیلم هالهٔ نور هم همینطوری بوده؟

۵ نظر:

Qasem گفت...

مستقل از این‌که اسم این فیلم و سبب و واقعیت پشت آن چه بوده است٫ باید اضافه کنیم که بدا به حال دانشی که استادش این گونه رفتار می‌کند و شرط ادب و سخن را رعایت نمی‌کند و دانش‌جویش به این سان!

چرا یک استاد وقتی حق با اوست عصبانی می‌شود. دستِ کم چون احمدی نژاد در جواب ریاست دانش‌گاه کلمبیا سخن می‌گفت به‌تر نبود؟

Unknown گفت...

اون عامل بیگانه که می‌گه آخرشه ولی!

ناشناس گفت...

Happy new year! It was truely interesting and quite instructive.I remember a similar story from our first year at Sharif Univ. Two of professors back then were fighting (as usual) over nothing important! Then one of them made a stupid strategic mistake of disclosing the past of his adversary in a newspaper. We considered this act as a sign of being an oppressor. The guy against whom the article was written looked a victim and a hero of freedom. He was neither a victim nor a hero but used this newly-found popularity to gain power and oppress others.

sdrsd گفت...

آره، من هم دیدم به همین فکر کردم.

ناشناس گفت...

من که نه این آقا رو می شناسم و نه اون دانشجو رو...ولی فقط اینو می دونم که در حد شخصیت یک آدم تحصیل کرده و به عنوان استاد، کسی که سالیانه هزاران دانشجو از زیر دستش رد می شن نیست که اینطوری در برابر همه داد و بیداد راه بندازه و فحش بده..حالا چه حق داشته باشه و چه نداشته باشه!