جمعه، شهریور ۲۰، ۱۳۸۸

نمونه‌ای از برخورد دیگران با مخالفان

در ۱۸ اسفند ۱۳۵۶، بریگادهای سرخ که یک گروه تندروی چپگرا بودند، آلدو مورو نخست وزیر ایتالیا را به گروگان گرفتند. بعد از ۵۴ روز گروگان گیری، ماریو مورِتی، یکی از بنیانگذاران بریگادهای سرخ با خالی کردن ده خشاب گلوله در بدن مورو او را کشت.
مورتی دستگیر می‌شود و در دادگاهی که احتمالاً با دادگاه‌های ما فرق دارد، به شش بار حبس ابد محکوم می‌شود. اما بعد از ۱۵ سال آزاد می‌گردد.

۸۸ نظر:

Unknown گفت...

البته مخالف دارم تا مخالف
بعضی مخالفت ها صرفا اختلاف سلیقه است ولی بعضی بیش از اینه و ان وقت هست که خطرناک میشه مثل جریان اخیر واسه ی من که کلا خنده دار شده انسان های که پول نظام و البته علم خودشون رو می خوردند و در طول این 30 سال رای که هیچی با نماز خوندن هم مشکل داشتن (ییهو) شدن تئوریزیسین و سیاسی رسما جدی کرفتند هاااااا
فتنه بود و در قران امده که فتنه بد تر از قتل هست (در سوره ی بقره و در ایه جدای از شرک امده)
نمی دونم اینکه ادم پاکی فطرت رو از دست بده دیگر خوبی را بدی و بدی را خوبی میبیند این از پیامبر نقل شده و چه با معناست این دعاکه:
( ربنا لا تزع قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب)
حالا ادم یه ادم بکشه بدتره یا این همه جوان و غیر جوان رو بازی بده بکشه و بعد بگه کی بود کی بود من نبودیم دزد و بگیرید.؟!!!!!!!!!!
یادمون باشه که فتنه شاخ و دم نداره و اتفاقن با نام اسلام و ایات قرانی وارد می شه مثلا بیانیه ها

راستی هچنان زر های نوروز را لینک کنین!!!!!! نمی دونم این قدر فیزیک خوندید و به ذرات گیر دادین ریز بین شدین و به فرع چسبیدین و دیگر کل رو نمیبینید یا مشکل از عاشقی است!؟:*

نیلوفر گفت...

حیف شد توی ایران نبوده ها!!چه اعترافاتی می گرفتیم ازش.البته زندان های ایران مکانهایی بس باصفا می باشد.همین کیهان چند روز پیش از قول حجاریان کلی از زندان های مفرح ایران تعریف کرده بود....!!

پ.ن: اینا رو توی دلم بعد از خوندن اولین کامنت این پست و همچنین دیدن برنامه ی 20:30(دیشب.درباره ی تعداد کشته های اخیر ) گفتم.حالا الان یه ذره بلند تر می گم که جماعت بشنون :
واقعاً چه ملتی داریم ما که سر تعداد کشته ها بحث می کنن، اونم وقتی که توی قرآن و تورات می گه که کشتن یه نفر عین کشتن همه ی آدماست!بعد چه ملتی داریم که وقتی یکی زده همه ی آدما رو کشته می شینن بحث معنویت می کنن و ...!!
چه ملتی داریم که مخالفت ماریو مورتی رو در حد اختلاف سلیقه می دونن!بعد مخالفت امثال موسوی و کروبی رو در حد فقتنه و اغتشاش و ...!!
همینه دیگه!!انقلاب، بی خودی به این جا نرسید که!!این جایی که نخست وزیر امام انقلاب و نماینده امام توی حج و کسی که قرار بود جانشین امام باشه مغضوبن و مردم علم اسلام دستشون گرفتن و برای مملکت حرفای قشنگ قشنگ از دین و شیعه و ... می زنن!!

Unknown گفت...

جماعت ان وری قشنگ:
بحث تعداد کشته نسیت بحث هدف کشته شدن هست تورات و انجیل را خوب می خونند تازه رفرنس هم میدن اما ای قران را خیر نهج البلاغه را خیر ای چه کنیم که خلایق هر چی لایق!!!!!!
جماعت این وری نگفت داستان مذکور پینو کیو اختلاف سلیقه است
این حاجی رو که نخست وزیر امام بود و با چسبوندن به امام پاکش می کنید همون امام در موردش گفته که اگر خدمات او در هنگام جنگ نبود او را (عزل ) می کردم جای سوال هست چرا؟
جماعت اون وری فتنه رو ول کردین نشستین دارین مر حوم ها رو میشمرین
جماعت شما که ناراحت قتل هستین و عذاب ان خدای بزرک و مبرا از هر اشتباه کفته فتنه بدت از قتل هست حالا اپسیلونی احتملا دهید احیانان خطا کردین عذاب شما بد از قتل میشه که
1. در سوره بقره در ایه مجزایی شرک را بدت از قتل دانسته
2.فتنه بدتر از قتل هست
3.خدا در قران کفته است هر گناهی قابل بخشودن هست الا الا شرک


پینوکیو شب قدر شب عالی است قاتل مورد عفو الهی قرار می گیره اما مشرک هرگز
من واسم مهم نیست بقیه چی میگن چیزی می شنون یا نه اما جناب عالی متاسفانه واسم مهم هستی از اجداد کمک بگیر اما بشنو من دارم خفه میشم از نشنیدنت:))))*

نیلوفر گفت...

«من قتل نفسا بغير نفس او فساد في الارض و فكانما قتل الناس جميعا؛ و آن كس كه انساني را بدون اين كه قاتل باشد و يا در زمين فساد كند بكشد گويا همه مردم را كشته است»، (مائده، آيه 32).
گفتم ملت بیشتر قرآن بخونن خوبه!!خوشم می یاد ادعای این جماعت ایمان نما گوش فلک رو کر نموده.

پ.ن: الان پینوکیو می یان کامنت گذارا رو ا زهم جدا می کنن...:دی!!

امیر پویا گفت...

خواستم جواب این دوستون رو مثل خودش با به هم بستن آیه قرآن بدم . ولی یک مدتی که تصمیم گرفتم با این گروه آدم ها بحث نکنم . چه جوابی بهتر از جواب حافظ به این گروه جان نماز آبکش :

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت/ که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت//
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود راباش/ هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

Pinocchio گفت...

من با نظر خانم ایزولده صد در صد موافقم. شرکت بدترین گناه است. حال حساب کنید جایگاه قتل به خاطر شرک را.

Aram گفت...

خوب نمی شه همه جا خوب وصحیح با مخالف ها برخورد کنن!

Unknown گفت...

نیلوفر جونم :
یا الله یا الله:
ماشاالله شما قران خون شما حالیت اما عزیز این ایه تبصره داشت قران رو کامل بیان کن شما مثل اینکه این ایه رو نخوندین گفته:(به گفته سایت اونها کفایت نمی کنه)
اگر کسی کسی را بکشه * بدون انکه قصاص و یا مرتکب فسادی شده باشد* همه را کشته است.
ان قسمت فسادو قصاص را حذف کردید چرا؟

شما که این قدر دل رحم هستید و نگران اون دنیا فتنه از قتل بدتره چرا اینو ول کردین منم به قران رفرنس دادم اما صحیح


برا بقیه اما علی (ع) در جنگ خوارج 700 حافظ قران را کشتند.
در همین جنگ گفتند باید چشم فتنه را کند
اگر معصومین معصومند برایتان می بینید که کشتند فتنه گران چه حافظ قران و چه حامل(قران بر سر نیزه) نمی تواند مانع از دفع فتنه شود.
عزیزان هی نگین این قدر ادم مردن به قتل رسیدن بگید چرا مردن هدف چه بود؟

بازم این همه تواصیف برای پینوکیو بود بقیه واسم در درجه دوم اهمیت هستند
و اگر من مشرک شناخته بشم از جانب شما جای بسی خرسندی است و نیاز به سجده شکر داره چون من قیاسم با قران و تفسیر ان و نهج البلاغه است نه حرف این و انی که از قران استفاده ابزاری می کنند

yaas گفت...

با همه تون هستم کمی آروم تر هم میشه بحث کرد، توجه بحث با جدل فرق داره و کسی در بحث قصد خراب کردن دیگری رو نداره

شما که هیچ کدام جز چماق به دستان نبودین
(از هر طرف)

پس کمی آروم تر و مهربان تر

حداقل در این شب عزیز

نیلوفر گفت...

ایزولده خوبی؟!؟!من کجایش رو حذف کردم؟!؟!؟!
من گفتم : آن كس كه انساني را بدون اين كه قاتل باشد و يا در زمين فساد كند بكشد گويا همه مردم را كشته است»
تو گفتی: اگر کسی کسی را بکشه * بدون انکه قصاص و یا مرتکب فسادی شده باشد* همه را کشته است.
چه فرقی دارن اینا با هم؟!؟!کسی که صحبت های دیگران را نصفه نیمه می شنوه و فقط می خواد عناد و لج بازی کنه، اصلاً حرفاش ارزشی داره آیا؟!؟!منطقیه اصلاً؟!؟!

نیلوفر گفت...

پینوکیو :
طبق کلام امام صادق من هم قبول دارم که شرک بدترین گناه کبیره است.چرا که خدا توی قرآن گفته که بهشت به مشرکان حرامه!اما خوب 1 مسئله این جا باقی می مونه :
*در هر گناهی ، توجیه گناه بدتر از ارتکاب گناهه.چرا که توجیه گناه باعث می شه ، چشم و گوش انسان در برابر نصایح بسته بشه و انسان توبه نکنه!پس وای به حال مشرکانی که گناهشون رو توجیه می کنن.این روزها توجیه گر زیاده!
پ.ن:توی وسایل الشیعه به تفصیل درباره ی توجیه گناه گفته شده که خوندنش خالی از لطف نیست.

Unknown گفت...

نیلوفر جونم:
واقا شرمنده من اصلا ندیدم و هنوز هم باورم نمیشه ندیدم اون در این مورد
بر عکس بعضی ها شهامت پذیرفتن اشتباه رو دارم! :)

اما در مورد توجیه گناه که فرمودین من توجیه نکردم قتل بده اما عزیز من شما که اهل دینی چرا گناه سنگین سبک و نادیده می گیری و هی روی قتل انگشت می گذاری؟
بابا جان ادم باید اولویت داشته باشه در کارش در ذهنش
همیشه بایر از کل به جز رسید نا باعکس چرا ؟چون اگر به عکس بری در جزییات گم شده و دیگر کل رو نمیبینی

الان بحث من همینه اره قتل صورت گرفت اما فتنه خطرناک تر و گناهش سنگین تره ماشا الله سبک شمردن گنها خودش گناهه حالا ما فتنه رو ندیدن بگیریم بشنیم شمار قربانین رو حساب کنیم

می خام بگم بر اساس همون قران و نه بر خلاف روحیه سادیسمی(به بعضی ها)کشتن ادماها زمانی بده که بی گناه باشند ولی برای اسلام که توصیه شده
در جریان اخیر گناه جوانان ما ساده اندیشی و *جوانی* است
گناه کار اصلی سر جاش داره واسه خودش می رقصه اما من و تو باید عزادار دوست و بچه باشیم
پس خواهش می شود کمی به نکته فکر کنین که اما م علی که این همه به گذشت و عفو معروف هستند و کسی مثل او نیست چگونه با منافقان برخورد کردند و کشتند بله کشتند و چشم فتنه رو در اوردن اونم نه بچه هایی که نماز جمعه بلد نباشن حافظ قران رو کشتند
پس فتنه اونقدر ها هم بی ارزش و سبک نیست و باید تامل کرد رو این مقوله

یاس جونم از توضیح به جا و *الوئه ورائی تون تشکر میشود دیگه فشار خونم رو پایین اوردم و حرف صحیح و به جاتونورو گوش دادم امید وارم ارام گفته باشم:)

*الوئه ورا جهت راحتی اعصاب و یا رلکسی مورد استفاده قرار میگیرد

Alireza گفت...

وقتي من فكر مي كنم خدا هستم و الله نماينده ي من در آسمان هاست!!!! همين مي شه ديگه!!!! مخالف من رو بايد له كرد. ولي ديگران اصولا فكر نمي كنند خدا هستند و مي فهمن كه آدم هستند!

نیلوفر گفت...

ایزولده؛
مرجع تقلید من ،ما رو فتنه گر نمی دونه و من حرف ایشون رو ارجح می دونم.

حضرت علی هم با چماق به دستای توی خیابون فرق می کردند.ما هم شباهتی به خوارج نداریم.

درجواب توجیه گناهتم باید بگم که من اون توضیح رو برای پینوکیو دادم که در حال طبقه بندی گناه ها بودند.

Unknown گفت...

نیلو جونم:
تازه اومدین سر خط :
1.افرین بله مرجع شما هر کی باشه (هرکی)در وجوب ولی فقیه شکی نداره و نمی تونه داشته باشه چرا؟ چون جزو اصول دین هست ولایت ودر زمان غیبت بر عهده فقیه می باشد.
2.در فقه ما اصلی به نام اجماع داریم که معنی ان اینه که اکثر علما یه نظری دارند و فرد مخالف با نظر انها چون رای با اکثریت *باید * نظر انها را بپذیره(چند تا عقل از یکی بهتره)
3. انتخاب رهبری با اجماع علمایی بود که از جهت سیاسی حتما هم جهت رهبر کنونی نبودند ولی اکثر علما نظر به ایشان داشتند.

4. ایتکه پس از انتخاب رهبری حکمی که وی بدهد باید اجرا شود حالا چرا بعضی کو تاهی می کنند جا خود دارد.

از افا ضات بالا نتیجه میشه از لحاظ اسلامی و نه سیاسی من و شما و هر کی باید دستورات حکومتی رهبر رو اطاعت کنیم و ملاک اطاعت و حرف شنوی تغییر موقعیت سیاسی علمل نیست
پس اگر رهبر گفت فتنه است و من در جبهه فتنه بودم در باد بیام و تحت اطاعت او باشم

این از بعد دینی و مذهبی حالا بعضی علما خود در جبهه فتنه بودند و با حرف رهبری امدند و گفتند خوب حالا همه با هم متحد شوند اما یکی دو تاشون هنوز هم داد و بیداد میکنند چه این وری چه اون وریش غلطه

منتها مشکل سر چیه سر خود ولی فقیه که اگه من بگم شما میگی غلطه عزیزم نکات بالا رو پیگیری کن میرسی بش فقط نگو امام زمان هست دیگه ولی فقیه چیه که دلم واقا میگیره!!!!!
(خسته نباشید:))*)

yaas گفت...

یا خود خدا ایزولد جان اصول دین که 2 تا است توحید و نبوت 3 تا فرع هست که معاد و عدل و امامت حالا ولی فقیه کدوم اصله؟

اداره کردن جامعه اسلامی توسط ولی فقیه تنها یکی از چند مورد نوع اداره کردن جامعه اسلامی در زمان غیبت هست.

در ضمن امام زمان به آسمانها نرفته هست فقط دسترسی ظاهری ما بهش ممکن نیست و وظیفه اصلی امام معصوم واسطه هدایت و فیض بودنش هست که در زمان غیبت هم این وظیفه اصلی رو انجام میده و این وظیفه هم قابل انتقال به کسی نیست. بد نیست سری به این سایت بزنی و فایل آسیب شناسی مهدویت رو دانلود کنی و گوش بدی ضرر نداره
http://www.smhosseini.com/index.asp

اول اینو گوش کن بعد می تونیم باز بحث کنیم خوشحال می شم

نیلوفر گفت...

ایزولده،
بحث های حاشیه ای زیاد کردیم ما.این که سیاست با دین خوبه یا سیاست بی دین و ....!!اصلاً مهم نیست این قضیه.راجع به چیزی که هست بحث می کنیم.(این رو بیشتر برای بقیه گفتم :دی)
من موافقم که در دوره ی غیبت در احکام اجتماعی اطاعت از ولی فقیه واجبه.ولی فقیهی که مقبولیتش رو از اکثریت گرفته و مشروعیتش به خاطر اجتهادشه.
با توجه به شرایط امروز کلاً مقبولیت زیر سواله و در هاله ای از ابهام قرار گرفته.
با توجه به تاریخ مشروعیت ایشون هم زیر سواله.
در ضمن در کشور ما ولی فقیه رو خبرگان انتخاب می کنه.خبرگان رو ولی فقیه تایید صلاحیت می کنه!!در نتیجه به آفتی می یفته به جون دین و کشور به اسم علمای وابسته به قدرت!که این آفت باعث می شه نظارت دین خیلی در مشروعیت ولی پررنگ نباشه و بیشتر منافع شخصی باشه که نظر می ده.

با توجه به نکات بالا من ترجیه می دهم پیرو کسایی باشم که در کل زندگیشون چه در دوره ی امام، چه در حال حاظر به خاطر قدرت از هیچ کس حمایت نکردن و همیشه طرفدار حفظ آبروی دین ، علاقه ی مردم به دین، جان و خواسته ی مردم بودند.

Unknown گفت...

یاس جونم:
امامت یعنی چی؟ یعنی ولایت .یعنی امام ها ولی هستند.
پس اصول دین ولایت میخواهد.
در مورد ولیه فقیه حدیث متواتر و مورد استناد داریم از خود امام زمان ع که در غیاب ایشان ولایت به کسی میرسه که روات حدیث و .... که معنای فقیه اعلم رو می دهد.
وظیفه امامان همیشه تشکیل حکومت اسلامی بوده است علاوه بر چیز هایی که گفتید
اگر قرار بود امام فقط واسطه ی فیض باشد فقط میدونید اخرش میرسیم به این که: دین از سیاست جداست
حال انکه همه سیره عملی امامان خلاف ان است و اگر چنین بود امامان چرا می خواستند حکومت تشکیل دهند؟
انها که حب مقام و ثروت نداشتند!!
انها حکومت اسلامی می خواستند تا فرامین الهی و قوانین الهی در حکومت اجرا شود همه ی فرامین
اصلا اسلام و قوانین اسلامی در حکومت اسلامی تجلی پیدا میکنه
شما که معصومیت امامان اعتقاد داری به نظرت کسی که سیره شون در جهت رشد و تعالی بشر هست و در حکومت تجلی میکنه در مورد رهبر این حکومت نظری نمی دهد و می گوید راه دیگری ما بیابیم؟؟
این از سیره ایمه به دوره چرا چون انها به تمام زوایای زندگی ما توجه کردند چه طور همچین چیز مهمی رو فراموش کرده اند !!! پس ماییم که در غلطیم اتحاد اصل امامان در حکومت هست و این اصل جز در سایه رهبری نمی شود وجود داشته باشد.
امام هست کارشون هم میکنند اما برای شیعیانش راه در زمان غیبت گذاشته او که میداند هست پس چرا گفتند ولی فقیه *باید داشته باشید؟

این سایت رفتم و دانلود کردم منتها چون طولانی است باید بیشتر مهلت دهید که گوش کنم و تفکر

Unknown گفت...

نیلو جونم:
نکته اول به هیچ وجه دین از سیاست جدا نیست برو پیش مرجعت ببین چی میگن هر کی باشه نمیگه و اگر کفت نیست مسولی ها !!!!!
نکته دوم: مشروعیت از خدا است
من دارم همین رو میگم که ای مردمی که رهبر را قبول داشتید چرا که نظرش مخالف شماست شما ایشان را زیر سوال می بری در حالی که باید نظر خودت رو زیر سوال ببری!
عزیز من رهبر یهنی پیشوا اما پیشوا یعنی دو قدم جلوتر رو میبینه سابقه سیاسی هم از من و شما بیشتر داره ما وقتی ولایت او را پذیرفتیم از او باید اطاعت کنیم نه اینکه بگیم او دیگر عادل نیست
همیشه از تاریخ عبرت نمی گیریم این سیاق ادماست
رهبر وظیفه اش نشان دادن حق از باطل هست حالا اگر ما در خط باطل باشیم این نتیجه میشه که رهبر عادل نیست این نتیجه رو نمی گیریم که ما اشتباه کردیم.!!!
در زمان حضرت علی هم همین جوری بود مسلما ایشان هم چون طرفدار حق بودند دافعه داشتند خوارج هم ادمایی بودند که ایشان را نا عادل می دانشتند فتنه همین هست اصلا خاصیت ش همینه

طرفداران سبز همش دم از اخلاق می زنن باشه قبول اما نیلو جون تو چرا این قدر راحت علما رو متهم به پولکی بودن میکنی؟ این ایراد نداره اما اگر رییس جمهور بگه پسر هاشمی فلان کرده میشه عوضی؟

نکته دیگر اینکه همه ی علمای خبرگان در زمان امام و با رای شما ها(من کوچولو بودم) امدن و ایشان را انتخاب کردن در حضور امام اون موقع پولکی نیودن حالا که رهبر مخالف نظر بقیه رو داره میشن پولکی!!!!

ایت الله جوادی که میدونید طرفدار سبز بود و قتی رهبر گفت اتحاد و اتش بس گفت باشه من و شما هم باید بگیم باشه

Unknown گفت...

نکات قابل ذکر

1. از پینوکیو پوزش می طلبم چون این حرفا حوصله ات رو سر میبره !

2. ما بیس اعتقادی مون یکی نیست در مورد ولی فقیه به کتاب ولی فقیه ایت االه جوادی مراجعه کنید.

3. بابا جون حرص نزنین گاهی مملکت این وری گاهی اون وری اما همش دست خداست.

یکی که عالم در رشته خاصی گفته با نمی خواییم حکومت اسلامی ما نمی خواییم حجاب ما می خواییم بچه هامون ازاد باشن واسه این به م.م رای دادیم همه هم واسه این رای دادن اقا ما می خواییم لایک سکولار باشیم باید کی رو ببییم
یادم افتاد که عجب جریانی من به رییس جمهور این حکومت رای میدم که این حکومت نباشه به این در فارسی میگن کودتا میشه فتنه حالا مسلمانانی که م.م رای دادین شما هم همین رو می خوایین؟ یادمون باشه وقتی مسلمانیم ان دنیا مثل مسلمانان از ما باز خواست میشه پس هیهات که اون روز همه تنهاییم

Unknown گفت...

پینوک:

من یه سواله بنیادی دارم :

خوبی اخلاق و رفتار در چی هست؟
به جز فطرت
اگر یه ادم مورد قبول بیاد بگه یکی خیلی با وقار و رفتارش خوبه ادما قبول میکنن

اما یه ادم صرف نظر از دینش چه جوری مورد قبول یه فرد مثلا مذهبی میشه؟
سر خوبی چیه؟

درون ادما پوشیده است

Unknown گفت...

پینوکیو:

تولدتون مبارک البته فکر کنم فردا باشه

*******تولدت مبارک*********

سی و اندی میشین
داشتنم فکر می کردم وقتی سیو اندی ام شد دوست دارم کجا وایساده باشم؟
(البته مونده حالا)
دوست دارم یه اشیونه گرم با سه تا جوجه داشته باشم و جوجه هام زیر بال های من غرق در رویاهاشون باشن و من با نفس نفس زدن های هر کدوم نگاهشون کنم و اینده هر کدومو تصور کنم!
برن مدرسه باشون بازی کنم حرفای خودمو بم برگردونن ادای منو در ارن باشون کاردستی بسازم وای چقدر این حس رو دوست دارم
دوست دارم جوجه هام سالم و صالح باشن و اشیونمون رو گرمتر کنن چه زندگی راز بقایی :)))

نیلوفر گفت...

ایزولده
باز بحث دین و سیاست و اینا رسید.جا داره بگم من در این مورد بدون نظر مرجع تقلیدم هم رایم به جامعه ی دینیه.جامعه ی دینی جامعه ایست که بر پایه مثلث خدا و عدالت و کرامته.ولی فقیه قراره وسیله ای باشه برای داشتن چنین جامعه ای.پیش بینی بر اینه که در چنین جامعه ای فقر و بی سوادی و نارضایتی وجود نداره.جامعه ی ما دینی نیست!!حتی اگه اسمش باشه جمهوری خیلی خیلی خیلی اسلامی ایران.(مهم ترین محور که خداست خیلی وقته در حاشیه ی زندگی مردم قرار گرفته.در عدالتش که یه قومی شک دارن و کرامت انسان هایش هم مدام زیر باتوم و تجاوز و مرگ از بین می ره!)

در رابطه با علمای وابسته به قدرت!والله این مشکل در اسلام سابقه ای بس دراز و طولانی داره.در دوره ی عمر و عثمان بودند!در بنی امیه و بنی عباس بودند و .... اصلاً چرا راه دور بریم؟!شب ها اگر نربام آسمان ببینی هم زیادند امثالشون.مطمئناً الان هم هست!متاسفانه تاریخ نشون می ده که در هر دوره ای تعدادشون خیلی بیشتر از اوناییه که به حق وابسته ان.در ضمن من اسم کسی رو نبردم!این جا هم رسانه ی ملی نیست!!من رو با هر موجودی مقایسه نکن لطفاً!

ببین با توجه به کامنتی که برای یاس گذاشتی فکر کنم یه مورد رو خوب درک نکردی!این که امامت با ولایت فرق می کنه.امام معصومه!!ولی هم معصومه آیا؟!نه!خوب پس اگه ولی اشتباه کنه ما از کجا می فهمیم؟!قاعدتاً باید از علما کمک گرفت.منطقیش هم اینه که بریم سراغ علمایی که به قدرت وابسته نیستن.
جا داره بگم که با توجه به شواهد، وقتی شما بچه بودید من کلاً وجود خارجی نداشتم.(چشمک)

منجوق گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
منجوق گفت...

نیلوفر و ایزولده خانوم،
وقتی شما هیچ کدوم وجود خارجی نداشتید ما بچه بودیم و جوک هایی می شنیدیم که معنی آن را نمی فهمیدیم. یکیش این بود:
برخی را از بهشت بیرون می کنند و می برند به جهنم. از طرف دیگر یک عده را که اوزون برون خورده بودند از جهنم می برند به بهشت. یک عده را هم در برزخ نگه می دارند چون اوزون برون را با یک چیز دیگه خورده بودند و تکلیفشان مشخص نبود.
اگر معنی این جوک را نفهمیدید بروید اندکی بیشتر در وقایع دهه 60 مطالعه کنید.

Unknown گفت...

سلام نیلو جونم:
البته خواهر مادر هر چی بنده خیلی هم از شما بزرگتر نیستم با توجه به پروفایل البته اگه درست باشه
عزیزم قبول امامت در چیه؟ مثلا عاشق اهل بیت باشیم و فقط حسین ححسین کنیم یا سیره عملی اونها رو هم باید انجام بدیم امامت یعنی قبول ولایت حادثه غدیر یهنی تعیین ولی یعنی ولایت اما ولی متونه معصوم باشه و می تونه نباشه
می دونی اشکال این جاست که ما برا همه چی وقت می ذاریم الا دینمون و اگر بزاریم و مطالعه کنیم و 4 کلمه بیشتر بلد باشیم بعضی ها بهش میگن سجاده اب کشی در صورتی که این کار ماذاد بر اعمال نیست یک وظیفه هست نه یک فریضه
من رشتم علوم انسانی نیست اما برای یار امام زمان شدن باید همی مسائل ریز و درشت اسلام واسمون روشن شه تا بتونیم حق از باطل زمان خودمون رو تشخیص دهیم
اما ولی فقیه وظیفه است که باید و اسلام گفته باید انجام داد یعنی عدم اطاعت میشه رذیله میشه سر پیچی از فرمان حق این رو در کتاب اقای جوادی نوشته به عنوان عالم که طرفدار سبز هم هست گفتم که نگی ایشان حکومتیه
به نظر شما خدا و امامان نمی دونستن که امام زمان پنهان میشن بعد یکی از اصول دین ما را خالی می ذاشتند این با عصمت در تناقض هست؟

من زمانی می تونم بگم کسی صلاحیت نداره که خودم در اون زمینه سر رشته دارم مثلا من که رشتم فیزیک نیست بیام در مورد* سرن یا شتابگر نظر بدم بعد تازه بگم فلانی که مسولشه صلاحیت نداره این منطقیه؟؟؟؟
* برا بعضیها
حالا هم همینه من وشما چه طور می خواهیم در مورد ولی فقیه و پارامتر های او صحبت کنیم در صورتی که حتی با اصول دنمون هم اشنایی کافی توجه دارین کافی نداریم؟

ما به عنوان یک مسلملن باید در قضاوت هامون مراقب باشیم

Unknown گفت...

خانم دکتر منجوق:
با عرض پوزش کتب جالبی در مورد اون زمان ندارم چون جنگ بوده حالا شما لطف بفرمایید و مساعدت کنید
راستی شما هم که پیر نیستید احساس مامان بزرگی نکنید :)))

نیلوفر گفت...

ایزولده ،
در رابطه با این که ما چه جوری باید درباره ی ولی فقیه و پارامترهایش نظر صادر کنیم تا حالا 2 بار صحبت کردم.برای بار سوم ترجیح می دهم که ارجاعت بدهم به نظر های قبلیم.
در ضمن ولایت بخشی از امامته.امامت سه بخش داره :
1)مرجعیت علمی
2)ولایت ظاهری
3)ولایت معنوی
ولی فقیه 2 بخش اول رو باید داشته باشه.اما بخش سوم رو نداره!عصمت هم جزئی از ویژگی های بخش سومه.پس ولی فقیه معصوم نیست.یعنی مثل هر انسان دیگه ای جایزالخطاست.بهتره به این طبقه بندی هامون بیشتر دقت کنیم.

نکته ی اصلی اینه که مشکل من و تو سر این مسائل نبود از اولش.سر اینه که من و امثال من معتقدن که اونا حق هستن و تو و گروهتون معتقدن که ما باطلیم و اونا حقن و از اون جایی که حق یکیست مطمئناً تنها یکی از ما می تونه حق باشه!
این وسط ما اگه حق هم نباشیم مظلومیم.چون شواهد نشون دهنده ی اینه که ما تعدادمون خیلی زیاده!و نظرمون حتی اگه باطل هم باشه باید حاکم بشه!!(می گم تعدادمون زیاده.الان تو می تونی قبول نکنی.به هر حال متاسفانه هیچ کدوممون سندی که دو طرف قبولش داشته باشن برای اثبات صحبتامون نداریم+ می گم نظر اکثریت حتی اگه باطل هم باشه باید اجرا بشه چون حضرت علی به کسایی با ابوبکر بیعت کردن نگفت اغتشاش گر و فتنه گر و ... !فتنه برای زمانیه که بحث اکثریت در کار نباشه.از جمله های معروفی که من بهش توی دینم افتخار می کنم اینه که در تاریخ اسلام هیچ امامی هم خودش رو به مردم تحمیل نکرده.دیگه چه برسه به ....!!)

نیلوفر گفت...

منجوق و ایزولده ،
والله تا اون جا که من می دونم این جوک رو درباره ی این ساختن که یه هو ماهی اوزون برون که حرام بود ، حلال اعلام شد.ولی الان هر چی فکر می کنم هدف گفتن این خاطره رو درک نمی کنم!
یا من فلسفه ی این جوک رو اشتباه می دونم ، یا منظور منجوق رو خوب نفهمیدم!
پ.ن : چه قدر جوکامون بی مزه بوده واقعاً!!:دی

Unknown گفت...

نیلو جون:
من نه گفتم ولی فقیه معصومه در پارامتر ائمه هم این نبوده چون تنها معصوم پنهان اوست این یه نکته
شما چون در توهم تقلب هستین میگین اکثریت هستین وگرنه 20 میلیون اقلیت و 14 میلیون میشن اکثریت ؟؟؟؟؟؟؟
تازه این 14 میلیون هم خیلیهاشون بچه مذهبی هستن و اسلام رو میخوان
و بعضی از این 14 میلیون کسانی ان که در عمرشون رای نمی دادند
و بعضی هم حاکمیت سکولار می خواهند
اگر منصف باشیم اونی که هیچ وقت رای نمی داده و حکومت سکولار می خواد اشتباه رای داده میدونی چرا؟ ساده است و کمی مسخره من به رییس جمهور این حکومت رای میدم که حکومت را عوض کنه!!این میشه فتنه این میشه کودتا
ولی یه سری هم متنفرن از احمدی نژاد به خاطر طرز اعمالش که تا حدودی وارده اما از نظر عمل اقتصادی با سال های پیش بدتر نشدیم البته رکود اقتصادی جهانی رو در نظر داشته باشید

مخلص کلام شما برید ببنید که اطاعت از ولی فقیه یعنی اطاعت از خدا یعنی مشروعیت حالا اگه من دوست ندارم یا قبول با خدا طرفی ارحم الراحمین ولی سخت عقوبت هم میکنه مخصوصا با علم به موضوعی باز گناه کنی
به نظرت امام زمان نمیدونستند که ما دیگه معصوم نداریم ؟ میدونستند برای همین ولی فقیه از مردم فقیه که ترک معصیت انها از مردم عادی کمتره را انتخاب کردن وگرنه که دیگه چه معنی داره ولیه فقیه میشه امام
نکته اینه که اگر اشتباه کرده باشین بد اشتباهیه میشه عدوا از حکومت اسلامی یا الله خدایا به اندازه چشم به هم زدنی مارو به حال خود وا نگذار
اگر زبان من قاصر هست و به نظرتون گنگه به علت بیس متفاوت مذهبی هست که داریم من سعی کردم روان بگم نشد ببخشید متاسفم که نتونستم خوب شما رو روشن کنم به قولی:
انچه شرط بلاغ بود گفتیم

راستی نیلو جونم سن تونو هم چنیک کم کردین ها چون من اصلا همچین ضرب المثلی نشنیدیم:)))

Pinocchio گفت...

"ولی یه سری هم متنفرن از احمدی نژاد به خاطر طرز اعمالش که تا حدودی وارده اما از نظر عمل اقتصادی با سال های پیش بدتر نشدیم البته رکود اقتصادی جهانی رو در نظر داشته باشید."

خوبه، داریم در مسیر خوبی پیش می‌رویم. ایزولده، اقتصاد یک علم کمی است. با عدد حرف بزن که الان بهتر از قبلاً است.

نیلوفر گفت...

ایزولده ،
من که گفتم من و تو هیچ کدوممون مدرکی که اون یکی قبول داشته باشه برای تعدادمون نداریم.اما فکر کنم شماها هم قبول داشته باشید که تعداد ما زیاده!چون اگه قبول نداشتید الان به جای جوونایی که به قول خودتون گناهشون جوونیه،رهبرامون توی زندان بودن.این که رهبرای ما آزادن نشانه ی ترس رهبرای شماست که الان قدرت سیاسی دستشونه!
یادمون باشه که طبق نهج البلاغه نباید با جوونایی که معتقدیم اشتباه کردن و ساده بودن به این شدت برخورد کرد.(نامه 53 خطاب به مالک اشتر فکر کنم بود)
چیزی که تو می گی رو هم قبول ندارم.پدر من شغلش مدلیه که با افرادی سر و کار داره که همشون پاسدار بودن و یه عمر سنگ جمهوری اسلامی رو به سینه می زدن.توی دور و بری هام کسایی هستن که انتخابات قبل به احمدی نژاد رای دادن و این انتخابات هم خیلی طرفدار موسوی نبودن(لازم به ذکره که خیلی هاشون خانواده ی شهیدن یا جانباز دارن تو خونه یا اسیر بودن یا ...).اما الان همشون مخالفن!دیروز وقتی به یکیشون گفتم که نباید به خاطر شغلش هیچ راهپیمایی ای می رفته گفتش که فریضه ی دینیش بوده و ...!!
این رو می گم که از این توهم خارج بشی که این طرف بلاد کفره!!
در ضمن رای دادن مردم به قول تو سکولار فقط و فقط یه علت داشت.نمی دونم 40چراغ می خونی یا نه!هفته ی قبل از انتخابات یه مقاله نوشته بود درباره ی این که در کشور های جهان سوم باید رای داد!چون قوانین ثابتی نداره و شخص،حتی اگه شخص دوم مملکت هم باشه،خیلی خیلی در شرایط مملکت موثره!
اگه افرادی مثل میرحسین و کروبی نبودن انتخابات خیلی پرشور نمی شد!چون این دو نفر انتخاب متفاوتی بودن.کسایی بودن که وجودشون می تونست این اصطکاک بین نظام و دین و مردم رو کمتر کنه.شخص من نه برای از بین بردن حکومت،برای بهتر کردن اوضاع،رای دادن رو لازم می دونستم!!(و الان شدیداً پشیمونم :دی!!)
من نشانه ای از فتنه نمی بینم!تظاهرات آرام کجایش فتنه است آخه؟!؟!شعارهای اولیه مردم کجایش رادیکالی بود؟!؟!الان هم که می بینی اوضاع اینه به خاطر اینه که خون ریخته شده!!
یکی از اعضای گروه شما حرف خوبی زد!!مردم زورشون رو می زنن!حکومت هم زورش رو می زنه!این وسط اگه خدا هست و ما افراد معتقدی هستیم،باید مطمئن باشیم که حق پیروز می شه!!حالا من توصیه ام اینه که اگه واقعاً فکر می کنی ما فتنه گریم و مشرک و برخورد حکومت با ما، به عنوان یک گروه معترض،درسته،یک عدد اسلحه و باتوم بگیر دستت بیفت به جونمون!کمترین کاری که می تونی بکنی لو دادن پینوکیو است به عنوان کسی که در فضای اینترنت آشوب به پا می کنه!!:دی!!من رو هم می تونی لو بدی البته.شکر خدا در کشورمون هم خیلی زیر 18 سال و بالای 18 سال نداریم.
اگه معتقدی اون شیوه ی برخورد با ما غلطه که اصلاً چرا ازش دفاع می کنی؟!؟!
پ.ن: اطلاعات عمومیه دیگه!!چه کنیم؟!(چشمک)

نیلوفر گفت...

پینوکیو ،
همین جوری یه هویی یاد اون جمله ی مشهور رهبر انقلاب افتادم و نسبت دادن اقتصاد به یک موجود دوست داشتنی !!:دی!!

Unknown گفت...

نیلو جونم:


شرمنده من کروبی رو انسان متعادلی نمی بینم که حتی در موردش بحث کنم
اما شما باز از یه چیز خبر نداری و اون اینه که اگه میبینی سرا رو جمع نمی کنن واسه اینه که بعضی ها شاید از جو در بیان نه واسه این ور بمیرن نه اون ور و حداکثر جمع بشن اما هر کی نخواست باش یر خورد میشه
عفو اسلامی هم با تمام اونایی که گرفتند و مرتکب قتلی نشده باشند
من نمیگم غلطه!!!
میگم ای کاش مردم ما کمی عاقل تر بودن به قول دکتر منجوق وقایع گذشته خوبه مرور شه بنی صدر اومد با رای مردم بد چقدر بد کرد با ما اگه بنی صدر بده و قبول داری به ما ظلم کرده چرا این قدر طرفداری از مو شوی میکنه نگو که نبود نگو که منافق نبود که مدرک واسط بگم اون و موسوی در چی مشترکن ؟ از همه مهمتر من و تو نهج البلاغه خون چه و مثلا حکومت اسلامی خواه چگونه با سلطنت طلب ها و طاغوت خواه ها یک رای داریم؟ایا اون ها متنبه شدند؟

چرا بی بی سی اینقدر خودشو خفه کرد نگین امریکا صلاح ما رو بهتر میدونه و شرطی نباشین کی گفته امریکا بده؟

چه طور شیعه علی با طرفداران اسراییل یک صدا شدند؟ این امریکا نبود که میگفت اسراییل بر حقه؟
بابا ما چه مون شده؟

نیلو منم با این تیپ ادما سرو کار دارم اما عزیزم این ادما هم جزو این مردمند ممکن همه اشتباه کنیم فرزند شهید هم باشیم این ربطی نداره
اون ادما اگه سنگ ایران رو میزدن و مطیع رهبری واقا بودن بعد از صحبت رهبر دیگه این راه رو نباید ادامه بدهند چون خود رو مطیع میدونن نه اینکه بگن رهبر عادل نیست!!! حالا میفهمیم مطیع یعنی چه؟
تظاهرات ارام هیچ اشکالی نداشت مادامی که دیگه اغتشاشی نباشه
من یکی از دوستام می گفت ما میریم تظاهرات ارام اما یه دفعه یکی میگه مرگ بر خامنه ای خوب چی میشه همه ررو میگیرن میزنن راهش چیه اینکه ما خودمون اونو بگیریم و تحویل بدیم نه این که همه اون وقت داد بزن همون شعارو بدن الا رهبر هست هر جای این دنیا این فرانسه نبود کارگر ها تظاهرات کردن همشونو زدند
حق همیشه پیروز دیر و زود داره اما سوخت وسوز نداره
ضمنا یادت نره که رهبر ما دوست داره مدارا کنه الان همین کار یعنی مدارا بدون اگه امام بود جور دیگر میکرد
این جوونا عقل دارن کسی زورشون نکرده اما خودشون تو جون بت که گفتم حضرت علی با نفاق شوخی نداشتند ما هم نداریم منتهی همین ارامش هم مدیون رهبریم
پدر من برا این شل.غی ها نمی ذاشت رانندگی کنم یه ما تو خونه با اژانس این ور اون ور رفتم بقیه مردم هم ارامش می خوان حالا هرکی سر کار باشه
ما هم جز این مردمیم

Unknown گفت...

پینوکیو:
ممنون خواهش میکنم قابل شما رو نداشت ایشالله 120 ساله بشین ما همیشه به یاد شماییم!!!!!!!!!!!

بدشم من بر خلاف شما ادم نمی پرستم ایراد به احمدی نژاد وارده مادامی که در خط رهبره به محضه کجی اون هم میشه خائن اونم دوبل!!!

بدشم مرد حصابی وضعیت از موقع خاتمی که بدتر نشده اون قدر هام پالایشگاهمونو بستن کار خوبی بود انرژی مثلا هسته ای رو بستن بازم قطعنامه میگرفتیم خوب بود حالا یه خورده کار میشه بازم قطع نامه داریم این هارو نمیبینی
من بنظرم شما تعصب سیدی داری ؟ وگرنه شما که استادی حقوقت براه پس بی خودی ننالین حالا اگه کاسب بودی یه چیزی واه واه:)*

بدشم بابا جان عمو جان این قدر حرص نخور نی نی(چشمک!) که این حرفا نداره بشین درستو بده تحقیقتو بکن

نیلوفر گفت...

ایزولده ،
نظرت راجع به کروبی 100% به خودت مربوطه(آزادی عقیده!)
آقا اگه موسوی بده چرا تایید صلاحیت شد؟!؟!چرا کروبی تایید صلاحیت شد؟!واقعاً چرا؟!؟!تدبری کو تا این اتفاقات پیش نیاد؟!؟!
بعد یعنی الان این یه مشت خس و خاشاک می تونن حکومت اسلامی رو متزلزل کنن؟!؟!نه؟!؟!می تونن؟!؟!بعد ما حکومتمون قویه؟!؟!

مطمئناً من از حرفات اشتباه متوجه شدم!این یعنی در جامعه ی اسلامی هر کسی تا زمانی که برای کشور و مردمش از جونش می گذره خوبه،اما اگه یه روزی به نظرش شرایط جامعه خوب نبود فتنه گره؟!؟!این چه برخوردیه؟!؟!کجای اسلامه این برخورد؟!؟!
در ضمن بی بی سی در دوره ی انقلاب هم خبرای مربوط به انقلاب رو پخش م یکرد!!چه ربطی داره؟!؟!همین که الان افرادی از گروه شما هم به برنامه هایش زنگ می زنن خودش نشون دهنده ی اینه که رسانه ی آزادیه!هر چی باشه از 20:30 مطمئن تره!(جا داره بگم من خودم خیلی جاها معتقدم بی بی سی و صدای آمریکا حرفاشون به نفع احمدی نژاد بوده!)

در ضمن تو مطمئناً 18 سالت شده!!تکلیف دینته که جایی که معتقدی باید برای دینت دفاع کنی بیای وسط میدون!همون دین گفته که تکلیف دینی تنها حکمیه که نظر پدر و مادر اهمیتی تویش نداره!اگه واقعاً از ته دلت معتقدی که ما مشرکیم و فتنه گر به وظیفه ی دینیت عمل کن....

نیلوفر گفت...

ایزولده،
خودت گفتی جوونامون گناهشون جوونیه!

Unknown گفت...

نیلو جونم:
حالا شد موسوی گفت به قانون اسلامی این کشور این حکومت ملتزم و به رهبری هم ملتزم هستم. سابقه سیاسی هم داشت
خوب تا اینجا که بد نیست
اگر ردش میکردن به والله جریان دیگه انتخاب مخملی نبود میگفتین اهان دیدی نذاشتن بین اون وقت واسه این جنگ میشد ساده ایها
بعدشم تدبیر با علم غیب فرق داره
کروبی هم واسه انقلاب زندان کشیده بود مثل هاشمی ولی اون که مترسکه (البته ببخشیدها) ادمی که یه روز داد میرنه وای یه روز دیگه میگه مدرک ندارم خودتون پیدا کنید منطقی نیست اون که هیچ
بد جنسی نکن احمدی نزاد نگفت اونایی که موسوی رو می خواستن خس و خاشاکن گفت اغتشاش گر ها حالا شما خودت بهتر خودت و میشناسی اگه اغتشاش گری و دوست داری ماشین مردم معمولی رو اتش بزنی خوب اون دیگه به خودت ربط داره
!!!!!!!!!!!1
مخالفت در حد اختلتف سلیقه چه اشکالی داره تازه خوبم هست اما اینجا حکومت زیر سوال رفت نه موسوی یا احمدی نزاد

طلحه و زبیر هم یار های پیامبر و امام علی بودن که چه شد سر انجامش؟

من میگم تو جوان داری سنگ کسی رو به سینه میزنی که فتنه کرده
تو فتنه گر نیستی اما این موسوی با پشتوانه جوانان خام شده شیر قبلا تو بیست سال کجا بود ییهو شده شیر
میگم شما بیدار شین شما هارو فدا میکنه خودش مثل پسر هاشمی میره یه جایی خوش گذرانی یا اخرش میاد میگه ببخشید اشتباه کردم

این رهبر شما ترسو این خصیصه موسوی است برو از دوستاش بپرس
البته یادمون نره خداست که همه کارست

من میگم احمدی نزاد الان کابینه شو هم معرفی کرده تمام الان وقت اینه که ای مسلمان ه که حکومت اسلامی می خواهین برای کشورتون کار کنین نه برای احمدی نژاد اتحاد همیشه لازمه الان بیشتر نزاریم پل شیم واسیه حال بقیه

موسوی با شورای نگهبان امد افرین و خواست ریس جمهور این حکومت باشه تا اینجا حکومت بد نبود اما چون ایشان رای نیاورد حتما تقلب شده دیگه شورای نگهبان خوب نیست و حکومت فاسد شد!!!! من اگه داور مسابقه رو قبول ندارم چرا در مسابقه شرکت میکنم؟

دروغگویی همینه مردم فریبی همینه

این یه بازی سیاسی بود نه بازی فردی احمدی نژاد موسوی اینجا دیگه این دو نفر مطرح نسیتند یا حکومت رو میخوای یا نه؟ بعد میشی منافق چون با لباس دوست اومدی اما ضد حکومتی

افتاد الان
من بیشتر از 18 سالمه ابجی!!!!

من باورم نمیشه ایرانی جماعت اخر همه چیم ها بابا اینقدر سیاسی شدن همه باهم منازعه سر چی معلوم نیست

اگه میبینی وقت می ذارم واسه بحث برای اینکه احساس میکنم بیس دینی داری وگرنه که هیچ

باورم نمیشه این همه تنفر در گفتار پینوکیو باشه اصلا انگار این پینوکیو دیگه اروم نیست نمیدونم شاید درونش شده کینه شده نفرت حرفاش بو داره امید وارم در جامعه این جوری نشده باشه
اروم باش بابا چه ته عمو مگر نمیگی خدا هست خوب در هر حال توکل به او بابا خدا گفته حق پیروزه خوب بس غصه نخور اگر حقی پیروز میشی اگه نباشی شاید شانس بیاری متنبه شایدم خیر

راستی نیلو ایزولد درسته شما اسم جین رو میگی جینه البته اگه میگی خوب بگو ایزولده ایزوله یا هرچی:)*

Pinocchio گفت...


پینوکیو:
ممنون خواهش میکنم قابل شما رو نداشت ایشالله 120 ساله بشین ما همیشه به یاد شماییم!!!!!!!!!!!

از اینکه به پیام تبریک پاسخ ندادم پوزش می‌خواهم.


بدشم من بر خلاف شما ادم نمی پرستم ایراد به احمدی نژاد وارده مادامی که در خط رهبره به محضه کجی اون هم میشه خائن اونم دوبل!!!

شما آدم می‌پرستید.


بدشم مرد حصابی وضعیت از موقع خاتمی که بدتر نشده .... وگرنه شما که استادی حقوقت براه پس بی خودی ننالین حالا اگه کاسب بودی یه چیزی واه واه:)*

عزیز من، مقایسه اقتصادی باید برپایه اعداد و ارقام باشه. اینکه وضع اقتصادی شما در چهار سال گذشته خوب بوده، دلیل نمیشه کل اقتصاد خوب شده باشه.

حقوق منِ استاد، نصف حقوق یک دانشجوی دکتری در اروپاست. در حالیکه خرج و مخارج در اروپا خیلی بیشتر از اینجا نیست.

Unknown گفت...

پینوکیو:
باشه این تفکر ادم پرستی شما مال خودت من اوامر الهی رو انجام میدم خدا خودش قاضی اینکه من چون اطاعت میکنم از رهبر برای اینه که امر امر خداست .
اما من احمدی نزاد رو دوست ندارم برا ادبیاتش . یه جوری دیپلماسی نیست.

وضع بنده خوب که نشده هیچ بدتر هم شده اما مهم اینه که قیاس کنیم اقتصادمون با 4 سال پیش تفاوت فاحش نکرد اما لطمات اخلاقی و فرهنگی 8 سال گذشته بسیار فاحش هست که سخت جبران میشه .

اشکال شما ها که خارج تحصیل کردین همینه ها من مثل شما زیاد دیدم کشور ما رو چرا با ایتالیا انگلیس مقایسه میکنید ما نوپا تریم جنگ داشتیم همیشه سد هایی داشتیم هنوز مونده برسیم مثل اونا شیم بعد شما ها اب به اب میشین میگین من چرا این ندارم اون ندارم خوب بابا جان قیاس ات اشتباه است بذار برسیم به اون نقطه باشه بببین اون جوری هست یانه:)

Pinocchio گفت...

تو ادبیات می‌فهمی برای همین از ادبیات احمدی‌نژاد خوشت نمیاد. اگه اقتصاد هم می‌فهمیدی، اونوقت اقتصادش را هم نمی‌پسندیدی.

از خواب بیدار شو. آینده‌ما ایتالیا و انگلیس نیست، حتی برزیل و آرژانتین و هند هم نیست. اگر اوضاع همینطور باشه، آینده ما کره شمالیه، کوباست، افغانستانِ طالبانه، یک کم تاریخ بخون، ببین کیا چه کارها کردند که به کجا رسیدند. هیچ جای دنیا با یک حکومت دروغگوی نظامی به سعادت نرسیدند.

نیلوفر گفت...

ایزولد(:دی!!چرا فقط به من تذکر دادی؟!؟!می ذارم پای این که من رو بیشتر از بقیه دوست داری!!چشمک!)
من چند روز نبودم.الان جوابت رو خوندم.جوابت بیشتر شبیه یه کپی از سخنرانی های احمدی نژاد و رهبر بود.
من جواب سوال اصلیم رو نگرفتم.با توجه به این که به نظر شخص تو من،پینوکیو،منجوق و خیلی های دیگه که به این وبلاگ مربوطن در فتنه ی موسوی و کروبی شرکت داشتند و از این فتنه حمایت می کردن،و با توجه به این که تو امر به معروف و نهی از منکر مکرر کردی،چرا برخورد مرسوم رو انجام نمی دی؟!مگه جای ما زندان نیست؟مگه حقمون نیست کتک بخوریم؟!حتی با توجه به عقاید تو حقمونه بمیریم.
اتفاقاً من هم این روزها خیلی زیاد یاد جنگ جمل می یفتم.اما مصداق علی کیه واقعاً؟!+شاید جنگ جمل مثال درستی برای امروز ایران نباشه!یادمون باشه که مردم علی رغم علاقه ای که به موسوی و کروبی دارن هدفشون دیگه رئیس جمهور شدن موسوی نیست.مردم کسایین که فکرمی کنن(درست یا غلط)که بهشون ظلم شده.و خوب بعد از یه مدتی حقیقتاً هم بهشون ظلم شد!

راستی از اون جایی که من بهت این آزادی رو دادم که فکر کنی کروبی روانیه،امیدوارم در ازاش بهم این آزادی رو بدی که عین این فکر رو درباره ی احمدی نژاد داشته باشم.مردی که فکر میکنه تعداد کشته های سپاه از کشته های مردم بیشتره!!(اصلاً سپاه کشته داشت؟!)

راستی من از حرفات این برداشت رو کردم که حالا هر کسی رئیس جمهور شده!مردم باید بیان باهاش کنار بیان و خوب و گل باشیم!!عزیزم حرفت 100% قبول!اما نه زمانی که مردم فکر می کنن رائیشون دزدیده شده!نه وقتی فکر می کنن بهشون ظلم شده!!عین این می مونه که بگیم حالا اسرائیل،فلسطین رو غصب کرده دیگه!!الان مردم برن بسازن و این قدر آشوب به پا نکنن!

فرق ما اینه که من به مردم می گم ظلم ستیز،تو بهشون می گی فتنه گر.نکته ی اساسی اینه که خودت در عمل برخوردی رو که یک مسلمان موظفه با یک فتنه گر انجام بده رو انجام نمی دی!
پ.ن:موضوع بحثت با پینوکیو خوبه!!:دی!دوست میدارم!!

Unknown گفت...

سلام:
عیدتون مبارک
منم نبودم:)

پینوکیو:
شاید من اقتصادم خوب نباشه یا نفهمم اما شما هم دلیلی نداره بفهمی :)))
اینده ما با موسوی گرجستان و ایران اسبق خودمون هست نفت میشه کیسه ای برا پر کردن پول غربی ها فکر کردی موسوی بیاد میذارن باشه همینه که میگم خوش خیالی.
من بیدارم امید وارم شما هم نیم خواب شین:)))
دروغگو لو میده خودشو پس نگرانیت بی مورده
شما سعادت رو در حکومت سکولار میبینید سید؟ ما ابن همه شهید ندادیم که به اینجا برسیم قبلش سکولار بود شما چند تا ادم مردن این همه هایو هو کردین این همه شهید برای حکومت اسلامی شدند چه انقلاب چه جنگش حالا سید نشستی از کسانی حمایت میکنی که ماشائالله روزه خور که هستند بقیه بماند؟
این به نظرتون چیه خوابه یا کور دلی؟

حامد تو چت شده ؟ من کمکم دارم سکته میکنم خفگی بماند محور نیرو هات تغییر کرده ها:)
حامد اقا دیگر کاری از من بر نمیاد شما و من دیگه اختلاف سلیقه نداریم رسیدیم به اختلاف عقیده
حالا کدوم عقیده صحیح کدوم غلط دیگه خدا قاضی

Unknown گفت...

نیلو جونم:
اره دوست میدارم اخه هی گفتیم از معارف نپسندیدی گفتیم لا اقل یه اسم انگلیسی یاد بگیری:))
من شما رو عدد این حرفا نمیبینم:))
نه جدی من اومدم این سید رو بیدار کنم که نشد بحث اعتقادی کردم که نشد .
من می خواستم بگم عقیدتون با اون چیزی که میگید قبولش دارید یعنی اسلام نمی خونه
شما که نگران ظلمید چراچرا در روز قدس که همه ضد اسراییل شعار میدن ییهو! شعارتون عوض شد؟ افرین میگی اسراییل ظالمه پس چرا شما کاری رو کردین که امریکا گفت ایا شما ضد اسراییل هستید یا نه؟شما که از او طرفداری کردین
فکر کنم چند وقت دیگه میای میگی فلسطینیا ظالمند که با سنگ جلوی گلوله دفاع میکنند
تعریف تو از ظلم چی واقا؟
من میگم شما ها که میگید اسراییل ظالمه حکومت اسلامی می خوایید می خوایید مسلمان باشید با همه ضوابط خوب خودتونو جدا کنین از این دسته

شاید منم که رفته بودم کور بودم بببنیم چقدر ادم سبز اومدن چقدر دیگه غیر سبز؟ خانومی اگه ظلمی باشه شما دارین میکنین من که با چشم خودم دیدیم چقدر کم بودین تو جمعیت امده مردم دیگه هم دیدیند
از این توهم رای دزدی بیرون بیا جیگر!
من شما رو فتنه گر در صف اول نمیبینم چون کاره ای نسیتید !!! من تمام تلاشم نه برای تعویض رای شما برای بیداری از خواب پر تنش انتخابات و تقلب هست

ضمنان نیلو من دیدم روزه خوارانی که با بستنی شیشه نوشابه و.... انجا بودندروزه خواری رو بد نمیدونی؟حد داره دیدی حکومت مسامحه میکنه بازم شما نمیبینید. میگه اینا حکومت ایرانی میخوان نه اسلامی حالا ما بیایم بگیم اقا روزه خوری نکن:)))

اگه به نظرت روزه خوری گناه است و حکومت اسلامی میخواهی چرا با اونها هم نوایی؟ اگر میخوای اینارو پس فکر کنم اسلاممون متفاوته شاید در اونم تقلب شده:)))

منم ندیدم که کروبی با اونا بود و بقیه

میدونی ما ادمای ایرانی اسلاممون با تردید هست اکگه مطمئن بودیم به اینجا نمیرسیدیم چون در اصل ایرانی اگه هر کاری رو خوب انجام بدیدی میشی سر خوش یا سجاده اب کش.

متاسفم که نتونستم کاری کنم متاسفم که نشد انچه که باید میشد

ادم ممکنه عوض شه اما اگه خدا نخواد هیچ چی نمیشه حامد و نیلو مواظب قلب و روحتون باشین که اگه سیاه و سیهتر بشه دیگه گمراهی بر ان مستولی میشه منم مواظبم واسه همین کتاب های دینی اعمال دینی مقیدم تا همیشه جایی برای اوانتاژ خدا داشته باشم
یا حق

Pinocchio گفت...

تا اینجای کار میشه گفت که حتی در حد معلومات عمومی
تاریخ علم بلد نیستی،
اقتصاد بلد نیستی.
همه اینها به کنار، منطقت هم ایراد داره:

ملت می‌گن دیکتاتور نمی‌خواهند. اما چون این دیکتاتوره مسلمونه، تو می‌گی با اسلام مشکل دارن و دنبال حکومت سکولار هستند.

مشکل هم اختلاف سلیقه و عقیده نیست. مشکل اختلاف منطق و سطح معلوماته، که من هنوز بهت امید دارم. نا امید شیطانه.

پی نوشت: من می‌رفتم سر کلاس اقتصاد کلان می‌نشستم.

نیلوفر گفت...

ایزولد :
آخ!!منم دقیقاً با همین مشکل دارم!!30 ساله اسم حکومتمون اسلامیه روی پرچمش نوشته شده الله اما هر سال روزه خواری بیشتر می شه!هر سال نماز خوندن مردم سست تر می شه!!هر سال مردم از روحانیت دورتر می شن!!چرا؟چرا؟چرا!
پینوکیو خیلی خشن گفت در این کامنت آخرش.اما من معتقدم که علت این دین گریزیه مردم اینه که خیلی ها با منطق تو به قضیه نگاه می کنن.با این منطق که اسلام یعنی این دیکتاتوری حاکم.برای همین اونایی که دیکتاتوری رو قبول ندارن متاسفانه از اسلام هم دور می شن و اونایی هم که دیکتاتوری رو قبول دارن،شعار مرگ بر دیکتاتور رو با شعار ما اسلام نمی خواهیم اشتباه می گیرن.
من معتقدم اسرائیل ظالمه.حکومت ما هم ظالمه.مبارزه با ظلم واجبهروز قدس هم که به گفته ی امام فقط اختصاص به قدس نداره و روز مبارزه با همه ی مستکبرینه.پس کار ما بد نبود...

یه نکته ای که چه قبل از انتخابات و چه بعد از انتخابات من از خیلی ها شنیدم این بود که طرف موسوی همه بی دینن و شما نباید با اونا باشید و ...!!من معتقدم که طرف موسوی و کروبی از همه نوع آدم پیدا می شد و پیدا می شه.یادمون باشه در انقلاب هم همه نوع آدمی،از هر گروهی حضور داشتند و از امام خمینی حمایت کردن.یادمون باشه فقط استاد مطهری بود که مخالفتش رو به طور علنی با گروه هایی مثل مجاهدین اعلام کرد.چرا امام و خیلی از مردم ایران همنوا با همچین گروه هایی اعلام کردم که حکومت شاه رو نمی خوان؟!؟!باهاشون موافق بودن؟!؟!نه!!فقط برای هر تغییری اتحاد لازمه.

Unknown گفت...

پینوکیو:
شما هم باشه
چقدر عصبانی هستی بشین بینیم باااا
:))*
هر کی مخالفه میشه منطق حالیش نیست فکر کنم به قول علیرضا البته اون نوریش شما خودتو خدا میبینید و همه چیو با خودت قیاس می کنی بگیم فیزیک و حالا اقتصاد بلدی این دلیل میشه حتما همه چی رو منطقی درک کنی!!!
چون مثلا استاد دانشگاهی دلیل نمیشه همه چیو درست بفهمی غرور بیجاتون یکی از دلایل غیر منطقی بودن
2تا کلاس رفته باشی میشید اقتصاد دان
جل الخالق چه ییهو می گفتید ما هم بیایم:)))

این دلیلتون بسیار ناشیانه بود سید جانم اینکه ادم حکومت سکولار بخواهد با اینکه حاکم را قبول نداشته باشد بسیار متفاوت هست
حکومت ایرانی یعنی اسلامی نباشد چرا ؟
اینکه حالا حاکم رو قبول نداریم کل اسلامی بودن زیر سوال بره جالبه

منطقتون هم کلاس رفتین یا خدادادیه اقای منطقی؟:))
این میشه اختلاف اعتقاد

Unknown گفت...

نیلو جونم:
اولا اینکه ادما از دین فاصله میگیرن چه ربطی به حکومت داره مثلا بنده واسه حکومت روزه میگیرم نماز می خونم من واسه خدا و خودم این کارو مینکم پس کسانی که چنین هستن به طور ارثی مسلمانند این یعنی تردید ها.
دوما من هم میگم چون جامعه یکسان نیست از لحاظ بیس اعتقادی خوب باید کار میشده و نشده 4 سالش احمدی نژاد بود

من نمیگم تمام روحانین ماه گل هستند اصلا ادم واسه خودش نمی تونه بگه ولی سوظن مرضی است که بی خود وارد شده حالا پسر کسی دزده واسه من اگه روشن شده کافی نیست باید در دادگاه معلوم شه که نشه شایعه پراکنی نشه تهمت این قانون برا همه هست و در هر جناح حالا رعایت نشه باز به خود اون افراد مربوطه چه بسا حاکم نظر منفی اش را اعلام کرد.
سوما اون ادمایی که انقلاب کردن نمیدونستن یه سریشون حکومت اسلامی یعنی چه حجاب اجباری میشه روزه خواری حد داره این شد که ریا باب شد در زمان هاشمی من که نبودم اما میگن خانوم های بد حجاب جرات نداشتن بیان بیرون اقایون هم حق نداشتن لباس استین کوتاه بپوشن اینا موثقه برید بپرسید
نتیجه اش چه بود: ساده است ترویج دو رویی دین در دل و بعد پذیرفتن همیه ی قوانین هست برای خدا نه حکومت
خوب با سخت گیری بیش از حد چنین شد

بعد دوره خاتمی همه ازادی از اون ور غش کرد ازادی که چه عرض کنم ادمای تا دیروز با حجاب مسخرت میکنن میگن امل خوب این چی میشه من که میخوام به قوانین الهی پاسخ بدم میشم امل
این میشه تهاجم چون بچه ها هم دوست دارن خودشونو نشون بدن و ارزش میشه لباس مارک لباس و ماشین و ارایش
حالا واقا ارزشه؟

این ادما بچه همون ادمان یا برگشته از دین چرا اگه مسلمونید و حکومت اسلامی می خواهید این ادما گرد شما می کردند؟

نگو این حرفا رو اگر از توهم تقلب در بیایی میبینی چی میشه میبینی ظالم کیه و مظلوم چیه اگر در نیایی و حداکثر پنداری داشته باشی که من هر چی بگم میشم طرفدار دیکتاتور

اینو بدون که مردم قشر عام ما متوسطن با دیدین رییس جمهور در دهشون خوشحال میشن حالا 4 کار هم بکنه اما دیده میشه 15 میلیونش که روستایی باشن 14 میلیون بش رای دادن اونا مثل پینوکیو فکور نبودن اما هر نفر حق رای داره پس دادن با این حال بازم محمود رای میورد
اگه شما اشتباه کرده باشید که کردید چه ظلمی به رای ها کردید :))
علت دین گریزی اینه که دین رو با اشخاص غیر معصوم پذیرفتن نه با خدا با ائمه اگر به پرستیدن ادم باشه باید این هارو پرستید نه یک بنده خدا
ما که به نظر پینوکیو شدیم بیخرد شما که فکورید اشتباه ریشه یابی کردید

yaas گفت...

ایزولده میخوام یه موقعیت خیالی رو تصور کنی، تصور کن یه روز بفهمی کسایی رو که قبول داری و امروز داری ازشون دفاع میکنی بهت دروغ گفتن چی حسی بهت دست میده

گفتم فقط فرض کن همین به خودت هم جواب بده

Unknown گفت...

یاس جونم:
خیلی صحبت دقیقی هست من فکرشو کردم دروغ زمانی ثابت میشه که تو حقیقت رو بفهمی من در مورد تقلب گشتم و خودم این کار رو کردم من مثال هم اوردم تقلب شاید شده باشه اما نه به اندازه ای که موسوی رای بیاره رای احمدی نژاد بالا تر هست این رو با مشاهدات روستاهای اطراف تهران شمال و اطراف دامغان دیدم واقا متفاوت بود همه یک پارچه خلاف تصور شما بود خوب درست همهی ایران این چند تا روستا نیست ولی میشه تعمیم داد و یک نتیجه گیری مسلما نا دقیق گرفت اما همین نتیجه هم نشان میداد که چه کسی رای میاره
مردم معمولی پول مسکن و رفاه میخوان و از ادام هایی خوششون میاد که حرف دلشونو بزنه و با ادبیات انها و ساده
حوصله ی سفسته و فلسفه و اقتصاد خرد و کلان ندارن انها دیدن که در وضع اقتصادی و رفاهی شون تغییر ایجاد شده خوب ساده است رای دادن
اینکه من و شما و یا فکور اعظم متفاوت رای میدیم و اهل فلسفه هستیم باز رای مون یکیه مردم روستا هم همون قدر رای دارن
این ضرب المثل رو که شنیدی مردم عقلشون به چشمشونه خوب این اقا رو دیدن تو دهشون که تا حالا هیچ ادم مهمی هم نیوده اونجا یهو کی میاد رییس خمهور خوب خوششون میاد رای میدن به همین سادگی
این از بحث تقلب و گفتی خیالی
من اون وریشو همیشه فکر کردم و تا به یقین نرسیدم به نظرت چرا اینقدر بحث میکنم واسه چیزی که نمی دونم یا شک دارم؟
اما شما اگه اشتباه کرده باشید چه میشه؟
1.اغتشاش بی جهت
2. اتلاف سرمایه مملکت حق الناس
3.کشتن یه سری ادم چه خودی تون چه اون وری
4. تهمت به نظام اسلامی
5.تهمت به حاکم اسلامی
6.قیام برعلیه حکومت عادل
7. فتنه که میدونید در چه حدی
ظلم رو هم یادمون نمیره
وقت دانشجوها رو گرفتن
ایجاد سوئ ظن در جامعه
ترویج دوری از دین
ترویج دروغگویی که ماشا ئالله روز به روز بهتر افشا میشه

اینا بد نیست خدا حق الله گفته یه کاریش میکنه اما امان از حق الناس

این دروغ های کلمه و نوروز و ما بقی رو مردم عادی میبینین 20:30 رو میبینین حالا شما با کلاسی ماهواره اینترنت داری قشر عادی ندارن نمیبینند
و مردمی که اومدن روز قدس رو که با چشم خودم دیدم چه ولایتی چه غیر همه اتحاد می خوان در حکومت اسلامی نه سبز در حکومت ایرانی اینا دیگه توهم نبود خداییش نمیتونه باشه چون دیدم مگر اینکه ما شبیه سازی کردیم ادما رو این همه اوردیم تو راهپیمایی !!!

yaas گفت...

نگفتم باز اوضاع رو تفسیر کن گفتم اگه یه روز بفهمی نه فقط در مورد انتخابات کلا کسایی که خیلی قبولشون داری بهت دروغ میگن چه حسی پیدا میکنی؟ اصلا فرض کن در یک عالم خیالی و یک آدمهای خیالی در مورد اون حس فکر کن همین اون حس برای من مهمه

Aram گفت...

به ایزولده(:این دروغ های کلمه و نوروز و ما بقی رو مردم عادی میبینین 20:30 )
برنامه مزخرف تر از 20:30 دروغ گو تر از 20:30 داریم؟؟؟؟
*.اغتشاش بی جهت
2. اتلاف سرمایه مملکت حق الناس * اینا که کار خداتون بود!
*. فتنه که میدونید در چه حدی
ظلم رو هم یادمون نمیره*
جدا راست میگی!خیلی تو این کار مهارت داشتید...!
*4. تهمت به نظام اسلامی
6.قیام برعلیه حکومت عادل*
***عاقلان دانند!!!!!*
*5.تهمت به حاکم اسلامی*
نگو! زشته!

*شبیه سازی کردیم ادما رو این همه اوردیم تو راهپیمایی * نیاز به شبیه سازی نبود! مثل انتخابات!نفری 80 هزار تومن!

Unknown گفت...

وا ارام جون:
شما چرا مادر این کار جز اشل شماست این کروبی جون بود که همچین وعده ای میداد مثل اینکه خط رو خط افتاده
خوب باز گشتم و تحقیق کردم نمی دونم منظورت چیه اگه منظورت رهبری هست من به عنوان یک دانشجوی .... چگونه میتوانم در مورد فقه عدالت مورد نیاز با رهبری من چگونه باید نظر بدم اصلا صلاحیت رو داریم پس شورای خبرگان که از علمای بنام هستند چه کاره است؟
این بحث مفصله پایش هستم

اما ارام جونم شما که اینقدر همه رو دروغگو 20ک30 باشه ثبت احوال که دو خردادی مادر شناس نامه توسلی رو هم چاخان زدند
شاید در تعریف دروغ هم تقلب شده!!

Unknown گفت...

یاس جونم:
من میگم ظلم که یه شبه نمیاد حاکم که یه شبه ظالم نمیشه اگر میگید از اول ظالم بوده خوب موسوی هم جزئی از حکومت ظالم بوده ولی یه شبه متنبه شده شده عدالت پیشه
اگر میگید نه بعد از انتخابات ظالم شده حکومت پس ملاک ظلم رای شما بوده نه ملاک واقعی ظلم

تعریف ظلم گم شده یا اونم تقلبیه !!!

من سوال دارم از شما کسی جواب منو نداده چرا؟
من به نامزد ریاست جمهور این حکومت رای میدم پس یعنی 1. هم حکومت رو قبول دارم2. هم این نامزد حکومت رو قبول داره که می خواد بشه رییس جمهورش
و از طریق همین قانون همین شورای نگهبان تایید صلاحیت میشم تا اینجا نظام مشکلی نداره
اما به محض رای نیاوردنم حکومت میشه ظالم شورای نگبان میشه فاسد

این منطقیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من نامزد خودمو ملتزم به قانون اساسی کشور میدونم اما موسسه قانون گذار و فاسد میدونم این تناقض یا دروغگویی نیست که!!!!

اینا تفسیر شو واسم میگی؟

شبیه جر زنی دوران بچگی مون تو وسطی می مونه اینا رو فکور اعظم نمیبینه

Unknown گفت...

راستی پینوکیو:
باشه حرفت درست این حکومت ظالمه چرا واسه یه حکومت ظالم کار میکنی نونش حروم میشه ها؟
شما از همین حکومت ظالم مواجب میگیری بله تلاش خودتون هم بوده اما یک مسلمان عدالت پیشه همیشه دنبال حق و حقیقته غیر از اینه؟

اینچا ظلم چی شده گم شده :)))*

مادر زیاد حرص نخور پیر که شدی پیر تر میشی ها:)))

Pinocchio گفت...

تو بی‌نظیری!


من میگم ظلم که یه شبه نمیاد حاکم که یه شبه ظالم نمیشه اگر میگید از اول ظالم بوده خوب موسوی هم جزئی از حکومت ظالم بوده ولی یه شبه متنبه شده شده عدالت پیشه
اگر میگید نه بعد از انتخابات ظالم شده حکومت پس ملاک ظلم رای شما بوده نه ملاک واقعی ظلم

تعریف ظلم گم شده یا اونم تقلبیه !!!

نیلوفر گفت...

ایزولد ،
حکومت ما باعث شده مردم از دین دور بشن(دلایل رو گفتم) و این یعنی حکومت ما دینی نبوده.حکومت دینی حکومتیه که محور اصلی مردمش خداست.بحث من نه موسویه نه کروبی نه خاتمی نه احمدی نژاد!!بحث من حکومته.
در اسلام باید اصل حفظ بشه!اما روش ها متغیرند.اصل حکومت اسلامی رو قبول دارم.یادمون باشه ولی فقیه یه روشه برای حکومت اسلامی که خیلی جاها مردم از این روش استفاده نمی کنن(پاکستان.عراق.لبنان و ...)ولایت فقیه اون جور که دکتر بهشتی و شورای انقلاب برنامه ریزی کردن واقعاً عالیه!اما متاسفانه در کشور ما پیاده نشد.همین باعث شد که تا دهه ی 70 اینا اسلاممون با زمان متناسب نباشه.و بعد از دهه ی هفتاد هم مردم کلاً دچار نفرت نسبت به دین بشن.حیف بود اسلاممون!
راستی ما که نمی خوایم بی خودی با هم دعوا کنیم.نظر من اینه که حکومت ما ظالمه!موسوی هم یک زمانی جزئی از این حکومت ظالم بوده.کی؟!25 سال پیش!پس اگه اون موقع به خواست خودش ظلم می کرده هم,فکر کنم 25 سال فرصت خوبی باشه برای متنبه شدن.حالا نظر تو چیه؟

Aram گفت...

به ایزولده:
من نظرم اینه بجای اینکه بحث کنم که ما راست میگیم یا شما(عاقلان دانند!) و سر خودمو یا تو رو گرم کنم به کارام برسم! چون فکر می کنم سر هممون بدجوری گرم شده وداریم از اطرافمون غافل میشیم! حالا که منتخب شما روی کاره !
عواقبشو بعدن می بینیم! چهار ساله دیگه سلامت میکنم!
االبته به حرفی که به پینوکیو زدی کاری ندارم ولی حقوقی که حقوق بگیرا می گیرن از پول نفته! آقایون که بیل نزدنکه به دولتی ها حقوق بدن که مال خودشون باشه یا نه! حلال باشه یا نه!

Unknown گفت...

نیلو جونم:
قیاس اشتباه است چون ما شیعه ایم پیرو مکتب اها البیت ما ولی فقیه رو در زمان غیبت داریم کشور هایی که نام بردین سنی هستند امام رو قبول نداشتند تا برسه ولی فقیه
اما در مورد حکومت ارکان حکومت در همه اصول حکومتی حاکم هست برو ببین
یعنی حتما حاکم براش تعریف میشه مثلا یه روش دلبه خواهی نیست رکن هست یکی مقید انجام میده یکی نیست مثل حجاب
منظورت از پیاده نشدن رو نفهمیدم؟؟
اشکال همینه نه از شما از مردم مسامان من مسلمانم چون حکومته یا واسه خدا خودم مسلمانم این مهمه ها این ایراده این تردید میاره
ولی دین گریزی با حکومت نباید باشه به علل بالا اگه هست اصل دینمون رو بر پایه اشتباه گذاشتیم شاید هم دینمون تقلبی یا چینیه!!!(مزاح بود جدی نگیر)
من به نظرم در مورد دوستان که گفتی من میرم با استکبار که امریکا و اسراییل هم پیمان میشم که ریشه ظلم رو از بین ببرم ؟ منطقیه؟
مگر اینکه به نظرت اسراییل امریکا ظالم نباشن خوب بحث متفاوته
اما مگر امریکا و اسراییل نیست که ضدیت خودشو با نه ایران با مسلمانان اعلان کرده و خوب هم فعاله مثل بچث حجاب
من عدالت پیشه و حکومت اسلامی خواه به معنای کلمه میرم با ضد اسلام هم پیمان میشم کمک می خوام کمکم میکنن ؟
این هم پارادوکسه
یا اسلام دوستان متفاوته یا این دولت ها اسلام دوست شدند؟؟

این موارد پارادوکس عمیق هست فقط یه حرف نیست که راس یا دروغ باشه نوعی اساس متفاوته و با مبانی اسلام حقیقی متفاوت

Unknown گفت...

ارامه جانم:)
حق با توئه محمود تا وقتی میشه منتخب من که در را اصیل باشه به محض کج روی(جریان مشایی) او هم میشه مضرب به نظام حالا کمتر اما هست
این ها روشنه دیده میشه
اما حرف شما صحصح ما هم مشغول زندگی هستیم بحث من بیس دینی داشته بله سیاسی شد (4سال دیگه رو مطمئن نسیتم شما خوب مطمئنی مگه معاذ الله فرشته مرگی که 4 سال دیگه میدونی من هستم
ناراحت نشو این فرشته کارش گرفت جونه اما فرشته است تو هم هستی:*

*ادم ظلم کشیده دوست داره زودتر بمیره شما هم که میگین مظلومین این چه جور ظلمیه!!!
:))*

صاحب بیغوله گفت...

مضرب نظام؟
فرق ماها با شماها در یک چیست:

تنم پاره پاره شد از ضربه‌های مرد صفاک

نیلوفر گفت...

ایزولد ،
نظرم درباره ی این که چرا دین گریز شدیم رو خیلی عامیانه بیان می کنم!:دی! :
اسلام دو بعد داره.یه بعد خوشگل داره.این بعد خوشگلش همون بعدیه که اصول رو حفظ می کنه.اما روش هایش متفاوتن.در این بعد قوانین با توجه به زمان تغییر می کنن.آدما تغییر می کنن. و ...
یه بعد بدگل داره.این بعد اصلاً اسلام نیست .اما کسایی که توی این بعدن فکر می کنن اسلام ناب برای اوناست.این بعد مخصوص کساییه که با تغییر مشکل دارن.هر تغییری باعث اضطرابشون می شه و ...
بعد بدگل اسلام رو هیچ کس دوست نداره!!حتی خود مسلمونا.و اگه یه روزی مسلمونا اشتباهاً فکر کنن که این بعد بدگله اسلامه....دین گریز می شن!
اشکال ،عقاید ما نبود.اشکال این بود که اون بالایی ها بعد بدگل رو به عنوان اسلام ناب بهمون قالب کردن.

در رابطه با دولتا و چیزایی که گفتی به نظر من خیلی بی ربطن!!من دوست ندارم با کشوری جنگ داشته باشیم.اونا هم دوست ندارن که با کشوری جنگ داشته باشن.من دوست دارم خاورمیانه آروم باشه.اونا هم دوست دارن آروم باشه.مهم نیست که من مسلمونم و اونا نیستن.من چیزی رو می خوام که با دینم تناقضی نداره.گیرم اونا به فکر منافع خودشونن.به جهنم!!من که کار بدی نمی کنم.
و برای خواسته های هممون احمدی نژاد یک خطر بزرگه!
+ برای خواسته های دیگه ی من هم خطر بزرگیه.

راستی با توجه به منطق خودت : تو که تححصیل کرده ای چرا با یه سری آدم بی سواد هم نوا می شی؟!علت ظلم بنی امیه و بنی عباس مردم ناآگاه بود.تو که آگاهی چرا با کسایی همنوا می شی که نا آگاهن؟!؟!

نیلوفر گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
نیلوفر گفت...

راستی ایزولده،من هی منطق می گم بد برداشت نکنی یه وقت!بیشتر منظورم نگرشته.

Unknown گفت...

نیلو جونم:
این ابعادی که فرمودید طرز نگرش شماست نه اسلام!!!
اسلام تما ما زیباست اگه ما بد میبینیم تقصیر از ماست غیره اینه؟
اصول اسلام چه خوشگل چه بدگل همه اش توجه کن همهش ثابت هست میرسیم به احکام جدید بله اینا ثابت نیست
اما این تغییر رو من نفهمیدم در چیه؟مثلا الان با امریکا (به عنوان حکومت ظالم)بد نیست موقع پیامبر بد بود؟
این نمیشه تغییر میشه زیرو رو!!!

البته که امریکا ظالمه نمی دونم چرا یادمون رفته ظلم رو حداقل ظلمی که به ما کرد میکنه؟
8 سال جنگ کم بود؟
این جنگ نا برابر استفاده از سلاح شمیایی اینا ظلم نیست؟
بچه ها یتیم شن .کشته شن ظلم نیست؟
مردانی که جوان بودند اون ها هم ارزو داشتند پسرانی که مرد به انها اتلاق نمیشده؟
عقب موندگی های اقتصادی به ملت ظلم نیست؟
تحریم هم اصلا ظلم نیست؟

اره شاید امریکا نبود که عراقی ها رو کمک کرد شاید امریکا نبود که منافقین رو راه انداخت امریکا نبود که مطهری و بهشتیو ...شهید کرد تازه بایذ ممنون هم باشیم بلاخره مسبب خیر شدند!!!!:))

البته امریکا متنبه شده سالها گذشته دیگه !!!!!

این اسمش چیه ناناز؟؟

من و تو در زمان ارامش پا به عرصه وجود گذاشتیم حالمون خوبه اما شرایط جنگ بسی ناگوار بوده خواب ارام وجود نداشت ارزو ها بر باد بود

نه این رسمش نیست نیلو خانم رسم جوان مردی نیست (جوان زنی)!!

باشه میگم ظلم جاش عوض شده میگم شاید در این هم تقلب شده !!!!

Unknown گفت...

بیسواد طرفدار حق و حقیقت از تحصیل کرده باطل بهتره

چون تحصیلات لازمه شعور نیست الان به نظرت تحصیل کرده ها همه شعور دارن این چه شعوری که یه سری شون نماز خوندنو دولا راست شدن میدننن
خیر شعور واقی زمانی حاصل میشه که در راه حقیقت باشی
محمود یکی از ادام هایی که به نظر میریه به حقیقت نزدیکتره تا بقیه!!!!
مادامی که هست ما هم هستیم به محض کج روی خودمون جلوشیم
نه اهل ماس مالی نه تشنه قدرت نه ترسو این شجاعت فقط زمانی حاصل میشه که از خدات مکتبت مطمئن باشی

در سال های پیش کدوم مجلس جرات داشت بگه فلانی مدرکش تقلبیه مقالش الکیه
چون همه با همن ماسمالیزیشن!!!
نگو که همشون دکترا از کمبریجو امایتی داشتند ومقاله در نیچر مدرک دانشگاه ازادشون هم تقلبی بود در این حد فضاحت حالا شما نمیدونی دلیل بر عدم وجودش نیست
این سندروم مدرک مقاله بشی از 4 ساله که باب شده:))
من تحصیل کرده(البته مثلا به پای فکور اعظم نمی رسیم که:)) در پای حقیقت هستم چون معامله ام با خداست و تازه با پر رویی توجیه هم دارم از نوع اهل بیتیش:)))

پس هم نوایی من به خاطر شخص محمود نیست به خاطر حقیقته که محمود نزدیکتره
به قول فکور اعظم ادم پرست نسیتم

Unknown گفت...

به به بیغوله ای:
یه کلام از پدر عروس:))
مضرب داریم تا مضرب
مشت بخوری بهتره یا چاقو بخوره به طحالت(چون اگه زود نرسه ادم حتما میمیره البته بلا به دور ها) یه تیر بزنن به قلبت همش مضرب اما بهضی کاری یراس بهشت زهرا یعضی اخرش درمانگاه

خوب پس شدت ضربه مهمه
در این مورد هم هست
اقا جون یکی سر پیچی میکنه یکی کودتا فرق نداره دیگه؟؟/

خوتون میگین حکومت ظالم بود باید عوض میشد بعد که میگیم میشه کودتا میگید نه؟
یا نمیدونید کودتا چیه یا کوچه علی چب بن بسته؟

Pinocchio گفت...

البته که امریکا ظالمه نمی دونم چرا یادمون رفته ظلم رو حداقل ظلمی که به ما کرد میکنه؟
8 سال جنگ کم بود؟


حامی اصلی عراق روسیه بود. یادش به خیر، موشکهای اسکاد روسی که می‌ریخت سرمون.

حالا چطور شده الان اینقدر دوستای خوبی شدن؟ لابد بعد از فروپاشی آدمهای خوبی شدند نه؟
اما بعد از فروپاشی که شدند یک کشور لیبرال کثیف مثل آمریکا و انگلیس.

نیلوفر گفت...

ایزولد،
منم همین رو می گم.اسلام زیباست چون انعطاف داره.اما اگه یه روزی یه جماعتی بیان بهت بگن اسلام یعنی دیکتاتوری اون وقت از اسلام بدت می یاد!در واقع تو از اون چیزی که بهت قالب کردن بدت می یاد.اما جرئت ابرازش رو هم نداری!چون اونایی که بهت می گن اسلام دیکتاتوریه هر روز بهت می گن که تو نمی فهمی و اسلام حقیقی اینه!

نکته ی ظریف اینه که موجود بی سواد چه جوری می خواد حقیقت رو تشخیص بده؟!ببین من خودم کسی ام که بی بی سی و صدای آمریکا می بینم بعدش 20:30 و اخبار ساعت 9 هم نگاه می کنم.اگه می گن فلان سایت فلان نمودار هست می رم نگاه می کنم!!تازه من هم نسبتاً بی سوادم.اما جاهل نیستم.مزدور هم نیستم.چون هر کسی بره و بیاد بهم چیز خاصی نمی رسه!
اما احمدی نژاد کسیه که اغلب طرفداراش کسایین که مال روستان و ذوق زده ان که 4 تا گونی سیب زمینی بهشون دادن و سهام عدالت و ...!و اصلاً نمی دونن تورم یعنی چی!آزادی بیان یعنی چی...!!فکر می کنی چند نفرشون قرآن رو خط به خط و واژه به واژه خوندن؟!فکر می کنی چند نفرشون نهج البلاغه خوندن؟!چند نفرشون کتاب های استاد غفاری رو خوندن؟!چند نفرشون مطهری خوندن؟!؟!(ایرادی بهشون وارد نیست.چون وقتی کسی نیاز های اولیه زندگیش برطرف نشده نمی تونه بره سراغ نیاز های عمیق)

راستی علاوه بر حرفی که پینوکیو زد خوبه بدونی که در جنگ ایران و عراق اسرائیل بود که به ما موشک فروخت.(عاشق ما نبود که!!از صدام حسین بدش می یومد)
می دونی چرا ما ازش خریدیم؟چون بهش نیاز داشتیم!

کلاً مسائل رو جدا نگاه کن.اسلام دین تعقله چرا ما این قدر احساسی فکر می کنیم؟!احساسی درباره ی آمریکا و اسرائیل و مبارزه با ظلمشون تصمیم نگیریم.

Unknown گفت...

پینوکیو:
حامد خودتو گول می زنی یا کلا این قسمت علم تاریختون پریده!!!
عجب با حالای بلی روسیه اسبق فروخت تمام اروپا هم علیه ما کمک پنهان کردند اما کرم ریز اصلی کی بود؟
نگو امریکا نبود !!!
بعدشم مرد حسابی ما مسئول عوض کردن لیبرالیسم در کشور ها دیگه نیستیم مثل اینکه شما مصلح و اصلاح طلب در کشور های دیگه هم هستید!!:))
اینکه خوب شدن یا نه مسئله نسیت اینکه فتنه انگیزی نکن مسئله هست

منافقین پایگاه خوبی به لحاظ مادی در امریکا دارن خوب ساپورت میشن این ایراده
یعنی دشمن ما رو کوک میکنن سران رو میشکن ایجاد تفرقه هم میکنن!!

این مصداق دشمن علنی بله حالا روسیه یا هر گور دیکه ای هم با اینا میتونه هم پیمان یشه اما نه برای اینکه حتما ما بدیم برای اینکه می ترسیده از امریکا!!
خیلی جالبه واسه من که سید جونم این امریکا و اسراییل رو مبرا می کنی ها
از جالبی دارم کمکم میگم نکنه مادر رفتی ایتالیا غرب زده شدی
میدونی که غرب زدگی ربطی به تحصیلات نداره!!!
:)))

Unknown گفت...

نیلو جونم:
اینکه به اخبار خودمون اعتقادی نداری و ترجیهت اخبار بی بی سی یا ... هست به خودت ربط داره
اما در مورد احساسی بودن ظلم چیه عزیزم ؟
تو میگی ما رو کشتید ؟ تو میکی تقلب شده؟ تو میگی مخالفان ضرب و شتم شدن؟
قسمت خونی اش بله احساسی ولی بنده با خون سرو کار دارم واسه من چندش نیست دیگه ادمی با رشته ی من از خون بترسیه 20 30 واحدی زجر میکشه!!!!
اما ظلم چیه :
افراد بی گناه رو کشتن از حق مشروع خود دفاع کردن و کشته شدن
بمباران شمیایی کلا ظلمه چون اثرش در ژنوم میمونه نوه هم میتونه موتیشن کنه
جنگ ما نا برابر بود چون این امریکا ما رو تحریم کرد ساده است همه کمپانی های بزرگ به این قدرت به نحوی وابسته اند حالا این یه خورده تهدید کنه همه میگن ما چه کارهام و اوامر امریکا رو انجام میدن
پس ساده انگاری که امریکا رو مبرا کنیم:))

تمام این دیکتا توری گفتن شما . ظالم بودن حکومت حاکم کشته شدن ها به اعتمادی به رسانه های خودمون بر یک اساسه و اون هم تقلب در انخاباته

چه ساده فریب می خوریم !!!!!

در مورد مردم روستا اره عزیزم اونا با سهام عدالت راضی میشن افرین منم همینو میگم و رای میدن اما اما حق رای دارن و محفوظه!!!
رای من تحصیل کرده پروفسور اعظم شما رنگی تر از اونها نیست اما خانمی همین ادما دفعات قبل هم به خاتمی رای دادن واسه همین موارد اون موقع رنگیه حالا بی رنگ
حالا نخواستن به منتخب او رای دهن چرا چون در 8 سال تغیر خاصی نشده
این هم ساده است
این اصل دموکراسی از شما بعیده!!!

ولی در مورد قران خوندن نمیشود با اطمینان گفت که مثلا من و شما بیشتر ازاونا میخونیم یه علتش همین فقر مالی اونا به خدا معتقد تر هم میتونن باشن

اما با توجه به حرف خودت هم برو در اسناد سال قبل هم بیبین و با حساب 4 سال گذشت واجدین شرایط رای دهی افزایس میابد با توجه به افزایش رشد جمعیت در روستا که بیش از شهره 15 میلیون اقا دهاتی داریم اما همه حق رای دارن خوب این از این 15 میلیون 14 میلیون به همون دیللی که گفتی به محمود رای دادن تا اینجا محود بازم برنده هست
پس تقلب اتفاقی است که امکانش هست بیفته اما نه فقط در این دوره در دوره های قبل هم بوده
و در دوره های قبل هم همین شورای نگبان تایید میکرده
اما در این دوره همه چی هو عوض میشه(میو میو عوض میشه:))
این از منطق به دوره و بیشتر شبیه منطق دیکتاتوری که اگر نظر من نشد حتما تقلبه (یا جر زنی کودکانه)
میدونی نیلو وقتی اساس ظلم فقط تقلب باشه مطمئنان اساس کافی نیست.

البته همه چی از جزیی نگری شروع میشه این بیشتر برای پروفسور بود:)

Unknown گفت...

پینوکیو:
راستی به این موضوع فکر کردی که اگر من نبودم عمرا این قدر کامنت میداشتی دوستان واسه اینکه حال منو هم بگیرن شده یه چیزی میگن بعدا بام حساب کن:)
البته حساب افزایش فشار خونتو ساییدگی دندنتو امان از پیر شدن تو سوا کن چون اونا به علت مشوش شدنه تو به من ربطی نداره:))
میگم تصادفاتت احیانا بیشتر نشده اخه اینقدر حرص در ادبیاتت هست که ادمونگران میکنه
:))**

Pinocchio گفت...

تو هم مثل رئیس جمهور محبوبت هستی.
کمیت کامنت مهم نیست جانم. کیفیتش مهمه.

Unknown گفت...

پینوکیو:
اخه چت شده عمو چرا همه چیو جدی میبینی
همه چیو سیاسی میکنی!!
بابا یه شوخی مزاح هم نمیشه بات کرد داری کمکم خشونت پنهانی وجودی تو عیان میکنی ها!!!
قبلا بهتر بودی حالا بد جوری ! انگار در حد استانه ایستاده ای!!!
میگم یه سفر برو اخر هفته شمال هواش خوبه یه دریا ببین بلکه اروم شین
کیش هم بد نیست
نکن با جونیت نکن که بچه ها ت صدات میکنن مرحوم پدر !!
اره جانم!!!
(باز شوخی جوابیه ندهید لطفا)
:)))*

نیلوفر گفت...

ایزولد،
من با ادبیات تو مشکل دارم(تو هم با ادبیات من مشکل داری آیا؟!).اگه لطف کنی و از علائم نگارشی بیشتری استفاده کنی ممنونت می شم....(ما که بحثمون تموم نمی شه!!:دی!!)
من نگفتم بی بی سی رو ترجیح می دهم.تو این جوری برداشت کردی.من گفتم به یک منبع خبری کفایت نمی کنم.سوتی های منابع خبری وقتی معلوم می شه که تو به چند تا خبر گوش بدی و از عقلت هم استفاده کنی.

قرآن خوندن خالی مهمه آیا؟!ایمان بدون تعقل ارزشی داره اصلاً؟!؟!

باز هم من نگفتم که روستایی ها به احمدی نژاد رای دادن!گفتم اغلب طرفداراش قشر روستایین.این جمله با برداشت تو فرق می کنه.جمله ی من به این معناست که مثلاً 80% کسایی که به احمدی نژاد رای دادن روستایین.برداشت تو به این معناست که 90% روستایی ها به احمدی نژاد رای دادن.

من اتفاقاً امروز داشتم به این موضوع فکر می کردم.یعنی داشتم با نگاه تو به قضیه نگاه می کردم.امم....بیا فرض کنیم تو درست می گی....جماعت ما اولش فتنه گر بوده....!!(اولش یعنی هفته ی اول انتخابات).خوب بعد می ریم سراغ جنگ امام علی و برخوردش با خوارج....!تا حالا به این موضوع فکر کردی که امام علی با یه گروه شمشیر به دست جنگید اما حکومت ما با یه سری مردم بی دفاع و بی سلاح، که خود حکومت و طرفداران حکومت،بهشون می گن : فریب خورده.
تازه من حتی با اون یه هفته فتنه گری هم موافق نیستم.یعنی اگه یه ذره دموکراسی دینی داشتیم کار به اون جاها نمی کشید.

من قسمت اول حرفات رو نگرفتم!از خون نمی ترسی؟!هان؟!چی می گی؟!؟!شوخی بود اون حرفت؟!:دی!!
درضمن من چند بار تاکید کردم که من می گم آمریکا ظالم!با ظلمش هم باید مبارزه کرد.اما الان ما با خواسته های غیرظالمانه ی آمریکا(و حتی سلح جویانه اش) اشتراک نظر داریم.تو هیچ وقت نمی تونی و نباید یک انسان رو کامل رد کنی(مگر که این که کافر باشه که کلاً مردوده!!).تو داری می گی چون آمریکا فلان جا ظلم کرده من کلاً هر چی بگه برعکسش می کنم.این جوری نگاه کردن از نظر من،یعنی احساسی.یعنی الان اگه آمریکا بیاد بگه مردم فلسطین گناه داشتن و باید بهشون کمک کنیم،اونایی که احساسی فکر می کنن،کلاً بی خیال مردم غزه می شن....این چه وضع تصمیم گیریه آخه؟!

Unknown گفت...

نیلو جونم:
ببخشید دیر شد!!
اولا بله قران خوندن با تعقل صحیحه
دوما اینکه روستایی ان طفدارای احمدی نژاد اکثرا بازم صحیحه و 15 میلیون روستایی 14 میلیون رای بش دادن
(روشن شد؟)

جماعت شما اسلحه شون فقط کتک نبود اسلحه هم داشتند اما نه همه و اصل جنگ خوارج شمشیر شمشیر نیست نفاقه حالا هرچی مسئله نفاق نه مسلح بودند!!

ضمنا ظلم همیشه بده ظالم همیشه بده نه اینکه حالا اشتراک داریم ظلم او رو زیر سوال نمیبریم به خاطر اشتراک
درست اینه که بر اساس منطق وقتی به اشتباه رسیدیم علل اشتباه رو بررسی کنیم نه دنبال اشتباهات همسو بریم
اگر الان با ظالم اشتراک نظر داریم انسانهای منطقی میگن خوب ظلم که بده ظالم هم همینطور پس راه و اشتباهی اومدیم نه اینکه الان ظلم خوبه چون نظر ماست (این تفکر اصیل دیکتاتوری هست).
ادم عدالت پیشه هرگز نمی تونه با ظالم یکی بشه چون با لصول او مخالفه اگر شد هیچ وقت نفهمید ظلم چیه
ازت پرسیدم ظلم چیه؟ کشته شدن مظلوم جز موارد ظلم به حساب نمیاد؟؟؟
پس احساسی هست اما شما نباید بعد خونی شو ببینی بعد اخلاقی و اسلامی رو باید دید ولی همه کشته شدن هست حالا هر بعد با زاویه خودش میبینه

نیلوفر گفت...

ایزولد ،
خوب،حداقلش اینه که اسلام این وری ها با تعقله.آدم عاقل بیشتر به حق بودن حرف اینا اعتقاد داره....(من کلاً با این روش که چون فلان کس ها طرفدار فلانی ان منم می رم باهاشون،مخالفم!اما مثل این که تو موافقی...)

ببین این مورد رو در چند کامنت قبل بررسی کردیم!فعلاً ما منبعی نداریم که دو طرف قبولش داشته باشن.من در کامنت قبل از معنای جمله ام دفاع کردم که داشت دزدیده می شد!(چشمک)!نگفتم تو قبولش کن یا قبولش نکن...

مبارزه با ایجادکنندگان تفرقه اصله.حالا حتی اگه منافق هم بودیم روشی که با ما مبارزه شد ظلم بود.بابا حضرت علی به قاتلش ظلم نکرد بعد اون وقت این جماعت به جرم ثابت نشده ی نفاق یه کسایی که معلوم نیست مجرمن یا نه رو کشتن!!حکومت اسلامی حکومت اسلامی اینه؟!؟!اگه اسلام این جوری بود الان این همه آدم مسلمون نمی شدن و مسلمون نمی موندن.
یه جمله هست من چسبوندم به دیوار اتاقم و به تو هم توصیه می کنم این کار رو بکنی :
«اسوه قرار دادن معصومین(ع) باید با درک اصول و مبانی اساسی زندگی آنان همراه باشد و این مهم، جز با تفکر و تعقل عمیق در سیره ی عملی آن بزرگواران به دست نخواهد آمد.»

من به این طرز تفکرت میگم احساسی.با این طرز تفر تو من هیچ وقت نباید برم آمریکا یا انگلیس و درس بخونم و ...!
ما باید به فکر پیش برد اهداف خودمون باشیم.امام حسن با ظالمی مثل معاویه صلح کرد.صلحی که اون جور که باید نشد(و امام حسن و همه می دونستن که نمی شه)اما امام حسن به اهدافی که لازم داشت رسید.(تازه معاویه فقط ظالم نبود!).با این طرز تفکر تو کار امام حسن اشتباه بوده....!!!بعد کلاً شیعه بودنت می ره زیر سوال...

Unknown گفت...

نیلو:
همین جوری تند تند نرو مامان جان پیاده شو باهم بریم.
اینکه بریم اونجا درس بخونیم با اینکه اونا بشن طرفدار سیاسی ما یکیه؟؟؟
درس خوندن اونجا اصلا بد نیست
بعدشم اتفقا شما مثل اینکه درست متوجه نشدی
نفاق رو در حکومت اسلامی حاکم تشخیص میده اصلا یکی از وظایف اوست که حق از باطل رو نشون بده حالا داد پس جرم نفاق محرز مادر جان!!!
اگر متوجه می شدی صحبت های قبل رو حالا این جوری نبود!
جرم منافق رو قاضی میگه نه شما همون قاضی که دزد خانهی من رو مجازات میکنه و با قانون همون اسلام که میگی قبولش داریم پس شما علم تشخیص قضاوت هم داری مامان نکنه تو هم سر کلاس حقوق میشینی که اگر میشستی اینو عمرا میگفتی !!!
امام حسن برای جنگ رفت و صلحش از روی نفاق دوستانش بود با خفت تر از این صلح نداشتیم که ایشان خود گفتند مثل زهر بود
ما کجا مجبور به قبول ظالمی مثل امریکا هستیم پس قیاست غلطه البته با پوزش
تعقلی که به باطل رود به درد می خوره؟
ولایت رو که قبول نداریم اصول دینه
بعد تازه انگ تعقل هم میزنیم بابا برو داییتو بیچاره کن!!(نه گناه دارن حالا هرکی دوست داری بیچاره کن)
این چه تعقلی که تازه به اصول دین میرسه
بعدشم این که خودتو عاقل می پنداری انچنان نشانه چیه
کلا فکور اعظم دوستانش مثل خودشونن عالمت عاقل تر کلا ترن!!!!
تو فکر کردی اگه رهبر بیاد پایین و موسوی بشه رهبرتون همه چی تمومه میشید سرور تازه اول بردگی میرسه به نظرت امریکا نگران اسلام هست اگه موسوی بشه دیگه صانعی کیلو چن میشه اسلام میره در کوزه یا ترشی می اندازن میشیم سکولار تمام
اصلا شیعه علی خارج از فضای سیاسی بابا عاشورایی تو اصولی داری که میگی به اون پایبندی میگی انقلاب خوب بود حکومت اسلامی باید باشه پس چه جوری با سکولار ها سلطنت طلب ها هم صذای مگر نه اینکه اصول اعتقادی تون متضاده ؟ البته شاید سکولار ها موحد شدند و سلطنت طلب ها پیرو ارمان انقلاب!! این حتما منطقی هست!!!

نه جیگرم نه عزیزم این جریان اون جوری که تو میگی نیست ما همه در معرض امتحانیم باشد که پیروز باشیم امتحان ملاکش صرف تحصیلات و تعقل نیست موارد امتحان معارف و اصول اعتقادی و تعقل از این باب است دین ما اکمله هر وقت با تعقل بهش نگاه کنی جواب اشکار و هروقت با کوردلی در هزار توی واژه هاست!

کمکم شاعر می شم!!!

Unknown گفت...

نیلو جونم:
یه حدیث میگم خواهشا بهره بر داری سیاسی نشود!!
رسول اکرم(ص):
هر کس علمش افزوده شود ولی بر هدایتش نیفزاید این علم جز دوری از خدا برای او حاصلی ندارد.

این اول هینت به خودمه بعد هرکی خواست:))

منبع برای اونایی که دوست دارن:
کتاب یکصد موضوع اخلاقی در قران و حدیث
ایت الله مکارم شیرازی و به تدوین سید محمد حسین حسینی

این کتاب ساده روان و مفید برای اونایی که وقتشون ذیغ بسیار عالی می تونه باشه

Pinocchio گفت...


رسول اکرم(ص):
هر کس علمش افزوده شود ولی بر هدایتش نیفزاید این علم جز دوری از خدا برای او حاصلی ندارد.

کتاب یکصد موضوع اخلاقی در قران و حدیث

این کتاب رو بخونم که چی؟ بر علم افزوده شود و از خدا دور شوم؟

نیلوفر گفت...

ایزولد ،
اگه حرف رهبره که اون چیزی که من توی تلویزیون رسمی کشور دیدم توی نماز جمعه گفتن که باید با آرامش برخورد بشه و ...!!این که چه جوری می شه دستورهای پشت سری یه چیز دیگه است...؟!؟!
یا من اشتباه متوجه شدم یا تو اشتباه متوجه شدی...!!من یادم نمی یاد در خیابان های تهران دادگاهی صورت گرفته باشه.پس چرا بعضی ها به خودشون اجازه دادن که اسلحه دست بگیرن؟!کی بهشون اسلحه داد؟!الان چرا هیچ خبری از اونا نیست؟!چرا قضیه به طور کلی انکار می شه؟!
اصلاً مگه شما نمی گی حق بوده و کارتون درست بوده!چرا الان می زنید زیرش؟!؟!اگه درست بوده مردونه وایسید و بگید درست بوده!!نه این که همه چی رو انکار کنید.....!(ر.ک. به حرف های کسی که بهش می گن رئیس جمهور ایران)
عزیز من یکی از دلایل صلح، نفاق بین یه گروه از یاران امام حسن بود. دلایل دیگه ای وجود داشت مثل سیاست خارجی و سیاست داخلی که تاب جنگ نداشت.یا مثلاً این که جاسوس های معاویه خودشون رو به اسم شیعه به یاران امام نزدیک کرده بودند و ایجاد دردسر های بعدی....(اون گروه اول منافق جاهل محسوب می شن، ولی این گروه جاسوس جز غافلینند)
اما صلح امام حسن از دیدگاه من و تو باید نرمش قهرمانانه ی تاریخ باشه.صلح امام حسن با معاویه همون قدر منطقیه که جهاد امام حسین با یزید...هر دو امام به هدفشون رسیدن.

ببین سلطنت طلبا و مجاهدا و ... نه از من و امثال من خوششون می یاد و نه از موسوی.اونا فقط الان فضایی رو پیدا کردن که عقایدشون رو بیان کنن.خوب بیان کنند.کیه که گوش بده...؟!؟!یه هفته بعد از انتخابات بود که یکی یه مطلب گذاشته بود با عنوان این که برانداز ها حواسشون رو جمع کنند.مردم ایران فقط می خوان رایشون رو پس بگیرن!(البته مال قبل از خون و خون ریزی ها بود)
ببین من یادم نمی یاد آمریکا چیزی از کشورم غصب کرده باشه.در عوض یه عمره روسیه داره کشورم رو رسماً می چاپه.حالا چی شده که حکومت اسلامی با کمونیست های روسی و چینی خویه و با مسیحی های آمریکا بد...؟!خدا داند!
بحث من با آمریکا فقط سر اسرائیله.بحثم با اسرائیل هم سر فلسطینه...بحثم سر فلسطین هم به خاطر جنگه!به خاطر کشته شدن آدم های بی گناهه...
کسی نگفته که به آمریکا امتیاز خاصی می ده.اوباما هم که همون روزای اول گفت مردم ایران خودشون باید تصمیم بگیرن.... خوب حالا شما دارید برای چی می برید و می دوزید و می پوشید؟!
ماجرای جنبش سبز و آمریکا مثل ماجرا دو گروه دانش آموزه که هر دو گروه مثلاً معلم شیمی رو دوست دارند و از معلم فیزیک بدشون می یاد.این دو گروه هر دوتاشون تلاش می کنن معلم فیزیک عوض بشه و چپ و راست معلم شیمی رو تحویل می گیرن.اما از این دو گروه فقط یه گروهه که خود درس شیمی رو دوست داره و از خود درس فیزیک بدش می یاد.از این دو روه فقط یه گروهه که شیمیش رو 100 می زنه.(البته آنالیزیش باید 4 تا گروه در نظر گرفت!)خوب.حالا چه اشکالی داره؟!؟!چه اشکالی داره اگه این گروه ها متحد بشن و معلم فیزیک رو عوض کنن؟!گروهی که با معلم مشکل دارن به منافعشون می رسن و گروهی هم که با درس فیزیک مشکل دارن،مشکلشون کمتر می شه.
یا مثلاً فرض می کنیم من و تو هردومون برای یکی مثل پینوکیو(تنها کسی که هر دومون مس شناسیم!) احترام زیادی قائلیم.این یعنی من و تو هم عقیده ایم؟!
جنبش سبز و آمریکا اگه هم عقیده باشن در زمینه ی بد بودن دکتره!چه اشکالی داره؟!می شه از این منظر بهش نگاه کرد که ببین یه آدم چه قدر می تونه بد باشه،که با هر مسلکی که باشی و از هر منظری که بهش نگاه کنی بازم اون آدم بده!
بازم می گم : ما اولش کی گفتیم حکومت سکولار می خوایم؟!تازه هنوزم نمی گیم.ما می گیم حقمون رو پس بدید.ما می گیم اونایی که بدون دادگاه خودشون جرم رو ثابت کردن و مجرم رو توی خیابون با اسلحه ای که معلوم نیست از کجا اومده مجازات کردن باید ،خودشن مجازات بشن.ما می گیم اونایی که دروغ گفتن و انکارکردن و خودشون عامل اصلی ظلم بودن باید مجازات بشن....

Unknown گفت...

سید حامد اقا جونم:
بابا جونم چرا اینقدر بد اخلاقی !!
ارام جانم شما که فکور اعظمی اگه دوست داری بخون .
عزیزم نگو که متوجه نشدی منظور من این بود که عالم شدن تنها هدف نیست بلکه این علم وقتی قابل مباهات هست که واسطه هدایت شود بس هدف هدایت هست.

البته جریان علم در اسلام بسیار جالبه این که در اسلام چه علمی واسطه هدایت میشه یه مقدار فلسفی هست و باب طبع شما
:(((

Unknown گفت...

نیلو جونم:
من یه سوالی دارم اگه دزد بیاد خونت میشینی نگاش میکنی هر کاری بکنه و منتظر دادگاه میشی؟
دفاع پس یعنی چه؟
تو یه طرفه نرو من یه ادمی مغازه دار با قرض و قوله مغازه میخرم تجهیز میکنم یهو نابود میشه
من یه بد بخت تازه ماشین پراید خریدم ماشینمو داغون کردن بشینمو نگاه کنم!!!
من یه ادم سرمو شکستن خون اومد(جیغ نزنی ها) بشینم منو ببرن بهشت زهرا !!!
این منطقیه؟؟

الان بیان ماشینتو یکی با چوب بزنه به هر علتی تو چه کار میکنی؟ میشینی میگی باید بره دادگاه ؟؟؟؟
میزنی تو سرش زنگ میزنی 110 کمک می خوای
این روش روتینه
حالا الان هم همینه منتها دوستان دیگه همین جوری نیومدن اومدن داغون کنن
اره با دولت مخالفید خوب اموال عمومی و مردمو داغون میکنید؟
گروه ضربت هم برای دفاع از مردم اومد مسلما به اونایی که اسیب رسوندن شکلات نمیدن کتک میدن اونم خوب میزدند

پس این استدلال مثل اینه که دزد بیاد خونت بشینی و بگی دادگاه تشکیل شد بعد من حقمو میگیرم

مثالت در مورد مدرسه یه ایراد داشت و انم اینه که ما الان سر معلم بحث نداریم بلکه سر کل مدرسه مشکل داریم
می خواییم قوانین مدرسه رو عوض کنیم و بهانه بدی معلم فیزیکه:)))

من اصلا از کشته شدن هم وطنام نتها خوشحال نیستم بلکه بسیار متاسفم که جون انها شد پله ای واسه بالا رفتن یه عده برای هوچی گری یه عده
اما ناراحتی من از شدت کشته شدن نیست ار طرز کشته شدن نیست اصلا از نفس مردن نیست
ناراحتی و این دل سنگینی اینه که به جای گریستن برای مردن دوستان بیایم ببینیم واسه چی برای چه هدفی کشته شدن؟ از کشته شدن اونها چه کسانی سود می برند؟ چه کسانی خوشحال میشن؟ چه کسانی خوشحال میشن از ایجاد تنفر در ملت؟ چه کسانی ارضا میشن یه عده که عموما جوانان وطنمونن بمیرن؟ایجاد تنفر باعث ضعف ملت ما میشه دو دستگی باعث ضعف میشه کی سود برد؟
احمدی نژاد با مردن سهراب وضعش بدتر شد شد رییس جمهور جنجالی ملت هم ضربه خورد پس کی برنده شد یکی این وسط سود میبره و اون حلقه گمشده است؟

افرین من میگم بابا شما حکومت سکولار نمی خواین تبارک الله خوب پس چرا باین بشر هم صدایی
لا اکراه فی الدین رو عمه من که نگفت

من میگم نگو این جوری نیست تمام ادمای سکولار ایران که تو عمرشون رای ندادن شدن نظری پرداز و دوستان هم کیش اونها هم خوب طرفدارن

شما ها با اونا از بیس متفاوت هستید خوب قبول وجه اشتراک شما چیه؟ نکنه هدفتون از یه راه میگزره یعنی میشه ادما هدف های متضاد داشته باشن اما راهشون یکی بشه!!!!

Unknown گفت...

نیلو:
ضمنان احترام من به پینوکیو به خاطر نظرات سیاسی ایشون نیست حالا نمی دونم شاید شما چون هم نظرید احترام قائلی
احترام من در درجه اول sorry شخصیه!(خواهشا مثبت بنگر) ثانیا ایشان خوش نامه یعنی به لحاظ اخلاقی خوش نامه خوب پس وجه اشتراک من و تو این میشه باشه که ما طرفدار خوباییم پس خوبی رو تشخیص میدیم پس ملاک خوبیمون یکیه خوبیمون هم ملاکش اسلامه پس اعتقاد ما شکافش مثل سکولاریسم نیست!!


* پینوکیو :خیلی به خودت نگیر!! غرور ممنوع !! کلاس هم نذاز:))*

نیلوفر گفت...

ایزولد ،
بی خبری!خیلی بی خبری!نیروهایی که توی خیابون بودند برای دفاع از مال مردم نبودند.برخوردشون هم برخورد کسی که می خواد دفاع کنه نبود...
درضمن عزیزم اگه دزدم اومد خونه ات دفاعت نباید باعث کشته شدن دزده بشه....!!

ببین اگه سکولارها هم اومدن رای دادن و الان از موسوی حمایت می کنن صرفاً به خاطر اینه که از دکتر بدشون می یاد!قبلاً هم گفتم :
ببین یه آدم چه قدر بده که در هر گروهی باشی بازم از نظرت بده!
سکولار ها شاید اسلام رو خوب نشناسن اما انسانن و کافر هم نیستن.و کسی که انسانه و کافر نیست هم می تونه بین دروغ و راستی یکی رو انتخاب کنه.
تازه باید دید کار مملکت اسلامی به کجا رسیده که مردمی که 98% حکومت اسلامی می خواستن الان توشون سر و صدای سکولارها بلند شده.....باید ترسید از اون روزی که 98% سکولار بشن.....!!

بازم ربطی نداره.من مثلاً همیشه معدلم 12هه(مثاله ها:دی!!)بعد یه دوست دارم که همیشه معدلش 20 اه....بعد جفتمون با مدرسه مشکل داریم و معتقدیم مدرسه کلاً قوانینش و معلم هاش افتضاحن.من رو بگیر استعاره از کسی که ایمان ضعیفی داره و دوستم از کسی که ایمانش قویه...تقصیر ما نیست که یه عقیده داریم!هزار جا با هم مخالفیم اما چون مدرسه واقعاً مشکل داره این جا با هم متحد می شیم....
پ.ن:گفتم پینوکیو چون تنها کسیه که مشترک می شناسیمش.کلاً هم مهم نبود براش احترام قائل هستی یا نه....:دی!

Unknown گفت...

نیلو جونم:
اگه دزد اومد خونتون شما زنگ بزن 110 اخه میترسم اینقدر مس مس کنی خودتو بکشه
معلومه تا حالا دزد ندیدی ها !!!

راست میگی نیروهیی که اومدن خیابون اومدن مردمو بکشن خوب قبلش هم در زمان قبل از انتخابانت که نیاورون خودمون شده بود کازینو میتونستن این کارو بکنن چرا نکردن؟

ببینم تو موافق اتیش گرفتن مال مردم معمولی حالا به هرکی رای داده باشه حق رای داشته درست یا غلط؟ مثلا کاسب معمولی یا یه ادم صرفا ریشو باید کتک بخوره چون شبیه بسیجیاست؟
بابا تو که ظلم ستیز بودی؟ انتقام رو از مردم معمولی میگیرین؟پس اغتشاش رو قبول دارین!!!

اگه اونیکه یکی از اغتشاش گرا میزد مثلا بابات بود و به موسوی هم رای داده تو میشستی نیگاه میکردی ؟ اگه نیرو ضربت میومد میگفتین نه تو رو خدا بابامو بذارین بزنن!!!

نیروی ضربت برای حفظ ارامش کشور هست یکی گروگان میگیره یکی به مردم معمولی و اموالشون اسیب میزنه تا بگه اونی که من میخوام باید بشه دوتاش جرمه!!

پس اونی که بی خبره من نیستم مردم معمولی کوچه بازار مثل من و تو حق دفاع دارن بعضی اوقات دفاع نیاز به کمک داره !

ضمنا اره اصلا دکتر به قول شما بد خیلی هم بد اصلا اقا متنفریم ازش ایا این دلیل کافی هست که بگذاریم کسانی که لا مذهب هستند با ما هم صدا بشن
من مسلمان هیچ گاه در هیچ شرایطی نمی توانم این رو تحمل کنم که صدای من با انها یکی بشه
یکی شده صدا یکی شدن هدف و یکی شدن راهه
راهی که ما اصلا هیچ اشتراکی در اون نداریم
ایدئو لوژی ما صد در صد مخالفه نه صرفا متفاوت
چگونه تاب هم صدایی دارین
این بد بدتر او بهتر از هم صدایی با چنین افرادی است

ضمنا کسانی که حکومت سکولار می خواهن در باطن لاییکن چرا؟ چون مسلمان چگونه نماز خوندن رو دولا راست شدن میدونه مگر نه اینکه نماز ستون دینه پس دینش ستون نداره پس اصلا مسلمان نیست
مسلمانی علاوه بر نامت باید در قلبت باشه و در قلبت یعنی عمل یعنی ان.

ضمنا خیلی از سکولار ها ضد انقلاب و توده ای هستند کسانی که اصلا اعتقادی به ایجاد حکومت اسلامی نداشته و ندارن و در تمام 30 سال انقلاب عمرا رای داده باشن
ایا مهمه که چنین افرادی که در ایران هستند چه نظری دارن ؟
نظرشون برای خودشون با ما ها که مسلمانیم نماز روزه و... انجام میدیم متفاوتند
کسانی که خوردن مشروب واسشون مهم نیست بلکه عادته روزه خواریشون رسوای عالم دانشگاه است اینا تا حالا کجا بودن حالا شدن فعال سیاسی

بحث سر قوی یا ضعیف نیست بحث سر الویت داشتن هست من مسلمان به حکومت سکولار رای بدم اسلامی تره یا به کسی که مسلمانه و از کاراش خوشم نمیاد؟

ما کارامون رو با هوای دل که نباید انجام بدیم ما مکتب داریم که به ما همیشه راه صواب و غیر رو نشون بده استفاده مکتب فقط در عاشورا نیست مکتب ما میگه تو مسلمان باید اینقدر تهذیب کنی که هوای دلت در چارچوب مکتب باشه و اگه نمیتونی باید انجام دهی حالا دوست داری یا نداری
مکتب ما میگه اقا جان راه درست ادم درست اینه هر کی بهش نزدیکتر از نظر مکتب و خدا بهتر ولو ضعیف اما بهتر از ضد ماست ولو قوی.

چه منبری رفتم!!!!!
(خسته نباشی:))

نیلوفر گفت...

ایزولد جان ،
اگه منظورت اون فیلمیه که صدا و سیما پخش کرد باید بهت بگم که من خیلی از سبزا رو می شناسم که سر حرکات اون فیلم با سبزای دیگه دعوا کردن.
راهپیمایی ها هم اگه بودی می دیدی که مردم با کسی که می خواست اغتشاش کنه مخالفت می کردن... !
تازه اگه این جوریه :
اون روزای شلوغی یه دفعه یه پیرمرد پیرزن فامیل ما داشتن می رفتن خونه ی دخترشون(اینا که می گم 60-65 سالشونه.کلاً براشون فرقی نمی کنه رئیس جمهور کی باشه.موسوی؟دکتر؟کلاً بی خبرن بیچاره ها!)بعد نیروهای مهربون بسیج افتادن دنبال پیرمرده....!!درسته؟!؟!خدا رو شکر که یکی از پسرای سبز بوده تا کمکشون کنه.....
اما آیا با این مثال من می شه نتیجه گرفت که نیروی بسیج بده؟!
نه!نمی شه!!
ایزولد سعی کن شعوری حرف بزنی،نه شعاری.متاسفانه خیلی از مردم کشورمون فرق شعار و شعور رو نمی دونن....همین می شه که خیلی اوقات می رن دنبال شعار و بدبخت می شن و بقیه رو هم بدبخت می کنن.... !نگاه کردن به یه اتفاق خاص، و نتیجه گیری راجع به کل یک موضوع کار درستی نیست.نتیجه ای هم که می گیری 100% خارج از محدوده ی شعوره.

Unknown گفت...

 . آیت‌الله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
استقلال یعنی زیر یوغ خارجی نباشیم و آزادی یعنی مردم در اظهار عقیده و بیان آزاد باشند. نه این‌که به محض ابراز نظر مخالفی، کار به زندان و حبس
چقدر ناراحت کننده است که اشخاصی‌که سی‌سال پیش فریاد می‌زدند استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی  همان اشخاصی‌هستند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بین بردند. انشا‌الله خداوند به اینها میفهماند که معانی این  شعارها که دوباره این روزها میشنویم چی‌هست. همین شعار‌هایی‌که انقلاب عزیز اسلامی ما را سی‌ساله پیش به دنیا آورد.