سه‌شنبه، دی ۱۵، ۱۳۸۸

مجلس

مجلس یا همان قوه مقننه باید نمونه کوچکی از جامعه‌ای باشد که در آن زندگی می‌کنیم. اما مجلس فعلی اینطور نیست. مجلس فعلی نماینده اکثریت است، و این ایراد ذاتی روش رأی گیری است.
مجلس ایده‌آل مجلسی است که در آن هر باور و عقیده‌ای که در اجتماع وجود دارد و تعدادش به حد کافی است، متناسب با حمعیتشان، در مجلس نمایده داشته باشند.
وقتی می‌گویم هر گروه دسته و باور یعنی اینکه:
چپ، راست، وسط، افغانی، شیعه، سنی، زرتشتی، کافر، زن، مرد، ترک، کرد، عرب، دانشمند، بی‌سواد، پزشک، روحانی، بسیجی، نظامی، ایرانی مقیم خارج، پیر، جوان، پناهنده، سابقه دار و ... اگر بخواهند باید بتوانند در مجلس نماینده داشته باشند.
تاکید می‌کنم، حتی پناهندگان افغانی هم باید بتوانند در این مجلس نماینده داشته باشند.

این اولین قدم برای رعایت حقوق اقلیت‌ و جلوگیری از ظلم اکثریت به اقلیت است.

۴ نظر:

K گفت...

ولی فعلا که اقلیت داره به ما ظلم می کنه!(البته نه اون اقلیتی که شما منظورتونه!)

Aram گفت...

"این اولین قدم برای رعایت حقوق اقلیت‌ و جلوگیری از ظلم اکثریت به اقلیت است."
نمیدونم چرا به اقلیت کار داری؟! ولی من یه بار مجلس رفتم و بهمون ناهار دادن ! جوجه کباب خوشمزه ای بود! وبه همه ناهار دادن!

Aram گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
هیولا مَیولا گفت...

سلام.
ببخشید من نوشته‌هاتون رو از اون موقع که با وبلاگ این‌دونفر آشنا شدم (ینی از 2سال پیش) می‌خونم و چون خوشم میاد از نوشته‌ها بی‌اجازه لینکیتون کردم که حالا اجازه می‌گیرم و اگه خوشتون نیومد یه نه کوچولو هم بنویسید ممنون میشم. خیلی ببخشید.