شنبه، اسفند ۱۲، ۱۳۸۵

به حمد و قوه‌الهی بالاخره این اسکناس پنجاه هزار ریالی هم منتشر شد تا مرحمی باشد بر جیبهای ور قلمبیده ما. با تمام احترامی که برای امام خمینی قایل هستم، بد نبود که این یکی را کمی‌ متفاوت تر با بقیه اسکناسها چاپ می‌کردند و از دیگر چهره‌های این مرز و بوم نیز استفاده می‌کردند. از ادیبانی چون سعدی و حافظ و مولوی (می‌دانید که ترکیه مولوی را از آن خود می‌داند؟) یا دانشمندانی چون سینا، ابوریحان، خیام و یا دانشمندان هسته‌ای (خصوصاً که تصویر روی دیگر هسته‌ای است)، یا حتی سیاستمداران معاصر دیگر مانند مقام معظم رهبری، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا رییس جمهور گرامی که اینقدر برای رسیدن ما به روی دیگر اسکناس تلاش کرده‌است. من یکی که جداً‌ طرفدار مورد آخری هستم. تا باشد که این روزها را هیچوقت فراموش نکنیم.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

بعضی از اشتباهاتی که در دیکته ی شما وجود دارد را نمی شود نادیده گرفت ... سعی کردم "قلقله" و "جغله"(البته این یکی را جای دیگری به جز وبلاگتان دیدم!) را نادیده بگیرم ولی این مورد "مرحمی" را نمی شود ... آخر معنی کلمه کلی فرق می کند...

غلغله/ جقله/ مرهمی

در ضمن در مورد پیشنهاد آخرتان باید بگویم قرار است اسکناس 50000 ریالی باشد نه سکه 50 ریالی !!!

ناشناس گفت...

پینوکیو جان
طبق قانون باید در تمام اسکناس‌هایی که چاپ می‌شوند عکس امام قرار داده شود.

Pinocchio گفت...

قبول، نمی‌شود روی اسکناس عکسی غیر از عکس اما را گذاشت. اما این عکس را که می‌توان لااقل از زاویه‌های مختلف چاپ کرد. مثلاً نیم رخ.