شنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۸۸

ابر مغز

مغز آدم مجموعه‌ای از سلولهای عصبی است که به هم وصل هستند و یک شبکهٔ بزرگ از سلولهای عصبی درست می‌کنند. اگر بخواهیم ساده به هر سلول نگاه کنیم، هر سلول کارش این است که گوش به زنگ سیگنالهایی که از سلولهای دیگر می‌رسد باشد، اگر سیگنالی رسید، بسته به شرایط ممکن است آن سلول هم سیگنالی به باقی سلولها بفرستد. همین حرکت سادهٔ جمعی سلولهای عصبی چیزهای پیچده‌ای مثل خودآگاهی و فهم و شعور و منطق را ایچاد می‌‌کند.
این روزها رفتار ما هم مثل این سلولهای عصبی است. هریک از ما یک شبکه دوستی داریم، دوستانمان از راه ای‌میل و فیس‌بوک و گودر به ما سیگنال می‌فرستند و ما هم بنا به شرایط، ممکن است که آن سیگنال را به دوستان دیگر انتقال بدهیم. حتی ممکن سیگنال را تغییر بدهیم یا حتی سیگنالهای جدید تولید کنیم.
حالا با توجه به اینکه رفتار ما در اجتماع شبیه رفتار سلولهای عصبی در مغز هست، آیا ممکن است که اجتماع بتواند مثل یک مغز فکر کند؟ یک ابر مغز که هر سلولش مغز یک انسان معمولی است.

۱۵ نظر:

Aram گفت...

نه نمیشه.
چون همیشه سلول های مرده وجود دارند. که سیگنال نمی فرستند یا اشتباه می فرستند!

Unknown گفت...

سلام:
البته بازم اومدم ببخشیدا!!!!!!
یه چیزو از قلم انداختین اونم اینکه سلول های عصبی پتانسیل الکتریکی دارن لذا اگر بنا به دلایلی یکی از سلولها دچار اختلال شود در کل سیستم عصبی ایجاد اختلال و در انتها منجر به تشنج میشه.
با توجه به افاضات ( کارتونی (:) شما و با توجه به نکته علمی بالا چه میشود.
:)!!!!!!!!!!
ارام جان: سلول های عصبی به این راحتی نمی میرن!!!!!!!
منبع: فیزیو لوژی گایتون

sahar گفت...

uhum mishe!dar kootah modat shayad sheklesh gharib bashe vali deraz modat hamine!hich dalili vase sabet kardanesh nadaram nazaramo goftam

sahar گفت...

hala ke dalil nadaram ye nazare digam bedam!darvaghe ye nazarie bedam ke ye chizaee ro tozih mide hich chizam pish bini nemikone va ta delet bekhad ham ebtalpazire!
inke natanha selloolaye maghze ye adamim balke farayandi ke tey mikonim ta bozorg shim ham birah be farayandi ke bashar tey mikone ta be emrooz berese kheili shabihe!masalan shoore man alan max ghade bashare gharne hejdahome!ghablesh ham kamelan ghoroon vostaee boodam madarekesham mojoode!va ba azoon jelotaresh ham hanooz nemitoonam rabete bargharar konam!dar zemn khodam ham midunam mesal ghanoone kolli nemiare!

Aram گفت...

به ایزولده:
شاید متوجه نشدی که این متن پزشکی نبود! متن خبری بود که تشبیه وکنایه داشت و احتیاجی به ویرایشم نداره! گایتونو دقیق نخوندی.دوباره بخون! مخصوصا قسمت نورونو! خانوم ایزولده :(کنایه 1)اتفاقا با چماق هایی که ملت خوردن خیلی راحت تر از اونی که فکر کنی سلول ها مردن.کنایه 2:(سلول های مرده را هنوز می بینیم.آدم هایی که چماق میزنن!

Aram گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Unknown گفت...

سلام:
عیدتون مبارک
پینوکیو ببخشید مرا!
ارام جونم:
با توجه به عمل مردن سلول مشخصه مردن رو در گایتون برای باره انم دیدم مردن=عدم انجام عمل حیاتی=> هیچ تاثیری نداره پس فرض شما با ادما نمی خونه این ادمای چماق بدست در حیات ادمای دیگه تاثیر دارن!!!!!!!
و نکته ای که فراموش کردین اینه که سلول عصبی بسار تمایز یافته است و سعی اون بر عدم مرگه می دونید که اگه بمیره به این راحتی ها تولید نمی شه
من میگم برای دسته بندی ادما یه سری متفکر ترن پس عصبی اند اونایی که اهل تعقل نسیتند سایر سلول هان که دستور گروه متفکری به نام مغز رو میدن خوب حالا این گروه متفکر مغز میتونه ابنورمال شه و نوروترانسمیتر های ناجوری تولید کنه و همه رو گمراه کنه میتونه مثل پسر خوب هم کار کنه و مشکلی پیش نیاره!!!!!!!!!!!!

Pinocchio گفت...

موافقم، چماق‌دارها سلول مرده نیستند، سلول سرطانی هستند.

Aram گفت...

به ایزولده: شرمنده که توی ویرایشتون این همه نکته بود و من ندیدم.
نورونی که سیگنال درست عبور نمیده(به دلیل اختلال) مثل یک مرده است! پس حتما لازم نیست از بین بره. الان کتاب گایتون دم دستم نیست.اگر نه صفحه اش رو میگفتم. پس میتونه باشه ولی مرده باشه!
آدم هایی هم وجود دارند که هستند ولی چون کلا بی شعورند میتونیم بگیم مرده اند یا سرطانی اند.=چماق بدست ها

Unknown گفت...

ارام:
خوشم اومد که اگه راست گفته باشی گایتون خوندی !!!!!
از تو که بعیده خواهر سلول مرده در بدن توسط سلول های مرده خوار خورده شده و مواد قابل جذب و بدرد بخور جذب مشیه اما سلول مرده *هیچ عملی انجام نمیده *
اما نورون خاطی صرفا قاطی کرده !
مرده نیست چون یه عمل میکنه
علل قاطی کردن: مواد شمیایی ژنتیک و از همه مهمتر نمیدونیم چی!!!!!!!!!

Unknown گفت...

به اونیکه واسم مهم بوده اما در اعماق خاکستری روحمه:

1.سلول سرطانی از خود بدن هست
(از مکزیک نیومده!!!!!!!!)
2.سلول سرطانی برای پیشرفت پلن داره!

ادما سرطان میگیرن اما بعضی میمیرن بعضی زنده میمونن.
سرطان عزمی دارد که برای مقابله با ان علاوه بر عزم و بسیج جسمی رو حی هم لازمه چرا؟
چون این روح من است که در جسم من است و این جسم من است که مشخصات روحی مرا نمود می بخشد
خوب طی مطالعات مشخص شده اونایی که نمود روحی بالا دارن می تونن پیروز شن

اینکه اثرات روحی چقدر در درمان سرطان موثره نکته جالبیه
اینجاست که سرطان هم شعور داره پس چماق بدستان شما سرطان ان؟ بی شعورن؟
پارادوکس وجود داره در بین حرفاتون

مشکل از دکتر و علمش نیست مشکل از میکروسکوپ ماست که اشتباه به ما نشون میده یا شاید ما درسمونو خوب بلد نسیتیم شاید اشتباه یاد گرفتیم!!!!!!!!!!

Pinocchio گفت...

۱- این چماقداران از همین مردم هستند. از لبنان و فلسطین نیومدند، ایرانی هستند.
۲- سلول سرطانی برای پیشرفت پلن داره؟ جل الخالق!

Aram گفت...

با احترام به ایزولده: من گفتم چماق دار ها بی شعورند نه پینوکیو!
به پینوکیو: مطمئنید همشون ایرانی بودن؟؟!

Unknown گفت...

ارام جونم:
من نمیدونم اون چیزی که گفتی کمی مشکوکم چون برام سخته باور تلخ اون چیزی که یه موقعی نه چندان دور برام رویا بود اما الان یک واقعیت جانکاهه بیشتر از قبل!!!!!!!!

به واقعیت درونی مدفون شده ام:
برید گایتونو تورق بفرمایید

ان ماییم که هیچ پلن *منطقی* برا اون دنیا مون نداریم

Aram گفت...

ایزولده: چی برات مشکوکه؟؟؟!
بگو رفع ابهام کنم.